вівторок, 26 січня 2021 р.

Пунктуаційна норма. Тире у складному реченні.

 

Доброго здоров’я, учні! 

Ще раз нагадую про необхідність активно брати участь у наших заняттях, тримати зворотній зв’язок та вчасно надсилати виконані завдання на перевірку.

Сподіваюся на Вашу відповідальність.

Ми вивчаємо тему: «Пунктуаційна норма».

Тема уроку: 

Лексична тема уроку: Українська народна мудрість. 

Визначення (для повтору!):

Пунктуаційні норми - це система правил, що регулюють вживання розділових знаків: крапки, трьох крапок, знака оклику, знака питання, коми, крапки з комою, двокрапки, тире, лапок, дужок, абзацу. Свідоме засвоєння пунктуаційних норм сприяє виробленню умінь і навичок безпомилкового вживання розділових знаків.

Завдання нашого уроку:

·        повторити визначення пунктуаційної норми;

·     поглибити знання про побудову речення;

·        формувати вміння правильно будувати речення в усному і писемному мовленні;

·        знаходити і виправляти пунктуаційні помилки; 

·        користуватися довідковою літературою й електронними ресурсами для перевірки й удосконалення власного рівня засвоєння синтаксичної норми; 

Отож, розпочинаємо працювати!

Лексична тема нашого уроку: «Українська народна мудрість».

Українські прислів’я та приказки являють собою короткі влучні вислови, що в лаконічній формі передають уявлення про життєвий досвід багатьох поколінь предків.

Хоча прислів’я і виникають постійно, але поширюються в народі та передаються від покоління до покоління лише найзмістовніші й найвлучніші з них. Вони являють собою джерело народної мудрості, яка пройшла крізь віки.

Справжні українські прислів’я та приказки поєднують у собі глибокий зміст з дуже простою, але образною формою, тому вони й легко запам’ятовуються.

Завдання №1: 

Перегляньте коротке відео: тире у складному реченні

Завдання №2: 

Повторити правила: правила!

Завдання №3: 

Перегляньте відео про різні випадки вживання тире: повторимо все про тире

        Зробити для себе висновок про вживання тире в простому і складному реченнях.

Завдання №4: 

Дослідження-групування з усним обґрунтуванням.

·        Прочитати народні вислови.

·        Дослідити, яку функцію виконує в них тире.

·        Згрупувати речення за правилами пунктуації:

а) тире між підметом і присудком;

б) тире в неповному реченні;

в) тире в безсполучниковому складному реченні. 

1.     Дай язикові волю – заведе в неволю.

2.     Добрий намір – то вже пів справи.

3.     Дурний язик – голові не приятель.

4.     Млин меле – борошно буде, язик меле – біда буде.

5.     Не допомагай грошима, а краще – плечима.

6.     Не дорогий початок, а – кінець.

7.     Не спіши побалакати – спіши працювати.

8.     Порожня бочка гучить, а повна – мовчить.

9.     Пуста думка – зайва ноша.

10. Склав план – діло зробиш. (Нар. творчість).

Завдання №5 (творче! – окрема оцінка!): поясніть письмово один із висловів (на вибір).

Успіху!

Немає коментарів:

Дописати коментар