Доброго здоров’я, учні!
Сьогодні останній урок української мови у цьому році.
Хтось подумав: «Нарешті!», а комусь трошки сумно від того
що ще один навчальний рік позаду, ще один рік вашої учнівської юності фактично
завершився.
Коли щось добігає кінця, зазвичай люди намагаються
підвести підсумки. спробуємо й ми.
Цей навчальний рік був непростим, враховуючи карантин та
нову для нас усіх форму дистанційного навчання. Одначе, я дуже сподіваюся, що ці
часи нас багато чому навчили: цінувати те, що маємо, не відкладати на потім
справи та більше спілкуватися особисто.
А що ж нам дав рік вивчення української мови?
Протягом цього часу ми з вами узагальнювали та
повторювали ті теми, що вже вивчали раніше у школі. Відшліфовували свої знання
та додавали у скарбничку свого словникового запасу нове – 40 уроків! Сорок академічних
годин можливостей для кожного стати грамотнішими.
Нагадую: ми цілий рік працювали над великою та доволі
складною темою «Поняття норми в сучасній
українській літературній мові».
У рамках цієї теми ми розглядали такі підтеми:
1.
Орфографічна норма (І семестр).
Пригадуємо: історично сформована й загальноприйнята система правил національної
мови щодо способів передачі мовлення на письмі, яка поряд із пунктуацією становить правопис певної мови. Інколи терміни «орфографія» і «правопис»
уживаються як тотожні.
2.
Морфологічна норма (ІІ семестр).
Морфологічні норми – це загальноприйняті правила
вживання граматичних форм слів, що вивчає розділ мовознавства – морфологія.
Ми з вами вже опрацювали такі питання:
·
Правильне
вживання іменників – 11 уроків теорії та 1
– контролю знань.
3.
Практична
риторика (ІІ семестр).
Риторика – наука красномовства, теорія
ораторського мистецтва.
Тема цього уроку: Повторення
вивченого за рік.
Завдання
нашого уроку:
·
пригадати
основні теми, вивчені протягом року;
·
узагальнити
знання про орфографічні та морфологічні норми та практичну риторику.
·
формувати
вміння правильно використовувати набуті уміння, знання в усному і писемному
мовленні;
·
користуватися
словниками, довідковою літературою й електронними ресурсами для перевірки й
удосконалення власного рівня грамотності;
·
підготувати
творчу роботу на обрану тему.
Отож, розпочинаємо працювати!
Робота з підручником Олександра та Віктора Заболотних
«Українська мова» для 11 класу: Підручник ТУТ!
(с. 221-222)
Завдання
№1: опрацювати с. 221, впр.
№ 473 – письмово – на повторення.
Завдання
№2: опрацювати с. 222,
впр. № 478 - усно.
*Завдання
№3: до однієї із вивчених
протягом року тем (на вибір) створити презентацію (8-10 слайдів), або підібрати
відео по темі, чи ілюстрації (5-7).
Дорогі учні, останнє завдання додасть вам бали до
підсумкової оцінки.
Бажаю вам усього найкращого: міцного здоров’я, люблячої
родини, успіхів у всьому корисному, вірних друзів, справжнього кохання та
всеосяжного щастя! Для цього просто “будьте
собою, інші ролі зайняті.” (Оскар Уайльд)
Дякую за плідну співпрацю!
Немає коментарів:
Дописати коментар