вівторок, 19 травня 2020 р.

Українська мова. Повторення вивченого за рік. АК-24, АК-25, АКОФ-37


Доброго здоров’я, учні!
Сьогодні останній урок української мови у цьому році.
Хтось подумав: «Нарешті!», а комусь трошки сумно від того що ще один навчальний рік позаду, ще один рік вашої учнівської юності фактично завершився.
Коли щось добігає кінця, зазвичай люди намагаються підвести підсумки. спробуємо й ми.
Цей навчальний рік був непростим, враховуючи карантин та нову для нас усіх форму дистанційного навчання. Одначе, я дуже сподіваюся, що ці часи нас багато чому навчили: цінувати те, що маємо, не відкладати на потім справи та більше спілкуватися особисто.


А що ж нам дав рік вивчення української мови?
Протягом цього часу ми з вами узагальнювали та повторювали ті теми, що вже вивчали раніше у школі. Відшліфовували свої знання та додавали у скарбничку свого словникового запасу нове – 40 уроків! Сорок академічних годин можливостей для кожного стати грамотнішими.
Нагадую: ми цілий рік працювали над великою та доволі складною темою «Поняття норми в сучасній українській літературній мові».
У рамках цієї теми ми розглядали такі підтеми:
1.                    Орфографічна норма (І семестр).
Пригадуємо: історично сформована й загальноприйнята система правил національної мови щодо способів передачі мовлення на письмі, яка поряд із пунктуацією становить правопис певної мови. Інколи терміни «орфографія» і «правопис» уживаються як тотожні.
2.                    Морфологічна норма (ІІ семестр).
Морфологічні норми – це загальноприйняті правила вживання граматичних форм слів, що вивчає розділ мовознавства – морфологія.
Ми з вами вже опрацювали такі питання:

·           Правильне вживання іменників – 11 уроків теорії та 1 – контролю знань.

3.                    Практична риторика (ІІ семестр).

Риторика – наука красномовства, теорія ораторського мистецтва.

 

Тема цього уроку: Повторення вивченого за рік.

Завдання нашого уроку:
·                       пригадати основні теми, вивчені протягом року;
·                       узагальнити знання про орфографічні та морфологічні норми та практичну риторику.
·                       формувати вміння правильно використовувати набуті уміння, знання в усному і писемному мовленні;
·                       користуватися словниками, довідковою літературою й електронними ресурсами для перевірки й удосконалення власного рівня грамотності; 
·                       підготувати творчу роботу на обрану тему.

Отож, розпочинаємо працювати!
Робота з підручником Олександра та Віктора Заболотних «Українська мова» для 11 класу: Підручник ТУТ!
 (с. 221-222)
Завдання №1: опрацювати с. 221, впр. № 473 – письмово – на повторення.
Завдання №2: опрацювати с. 222, впр. № 478 - усно.
*Завдання №3: до однієї із вивчених протягом року тем (на вибір) створити презентацію (8-10 слайдів), або підібрати відео по темі, чи ілюстрації (5-7).
Дорогі учні, останнє завдання додасть вам бали до підсумкової оцінки.
Бажаю вам усього найкращого: міцного здоров’я, люблячої родини, успіхів у всьому корисному, вірних друзів, справжнього кохання та всеосяжного щастя! Для цього просто “будьте собою, інші ролі зайняті.” (Оскар Уайльд)
Дякую за плідну співпрацю!

Немає коментарів:

Дописати коментар