вівторок, 19 травня 2020 р.

Числівник. Складні випадки узгодження й відмінювання числівника.


Доброго здоров’я, учні!

Пропоную Вам опрацювати черговий урок української мови.
Нагадую: зараз ми працюємо над вивченням великої теми: «Морфологічна норма».
Відразу пригадуємо визначення:
Морфологічні норми – це загальноприйняті правила вживання граматичних форм слів, що вивчає розділ мовознавства – морфологія.
Ми з вами вже опрацювали такі теми:

·        Правильне вживання іменників – 11 уроків теорії та 1 – контролю знань.

·        Правильне вживання прикметників – 4 уроки.

·        Правильне вживання прислівників – 1 урок.

 

Звичайно, для складної теми «Прислівник» це замало, але нагадую, що ми лише узагальнюємо та повторюємо те, що вже вивчили у школі.

 

Тема цього уроку: Числівник. Складні випадки узгодження й відмінювання числівника.
Завдання нашого уроку:
·        пригадати визначення числівника, особливості цієї частини мови;
·     поглибити знання про Складні випадки узгодження й відмінювання числівника.
·        формувати вміння правильно їх уживати в усному і писемному мовленні;
·        знаходити і виправляти морфологічні помилки; 
·        користуватися словниками, довідковою літературою й електронними ресурсами для перевірки й удосконалення власного рівня засвоєння морфологічної норми; 

Отож, розпочинаємо працювати!
Пригадуємо про числівник раніше вивчене у школі:


Робота з підручником Олександра та Віктора Заболотних «Українська мова» для 11 класу: підручник ТУТ!
Опрацюємо відразу два параграфи.

Завдання №1: опрацювати с. 36, параграф 8,  впр. № 66 (усно) – правила в рожевому сегменті виписати в зошит, або роздрукувати і вклеїти.
Завдання №2: опрацювати с. 37, параграф 8,  впр. № 67 - письмово.
*Хвилинка гумору: впр. № 61 на сторінці 38 – усно.
Завдання №3: опрацювати с. 39, впр. № 79 - письмово.

Коротке відео по темі: Експрес-урок – «Відмінювання числівників»  від Олександра Авраменка відео ТУТ! - тільки півтори хвилини!

Завдання №3: опрацювати с. 40-41, параграф 9 – правила в рожевому сегменті!
Завдання №4: опрацювати с. 41, впр. № 83– письмово;
опрацювати с. 44, впр. № 95 – письмово.

Коротке відео по темі: Експрес-урок – «Узгодження числівника з іменником»  від Олександра Авраменка відео ТУТ!- менше двох хвилини!

Я розумію, що тема складна та насичена, але я спробувала дати завдання максимально зрозумілі та підібрала короткі відео по темі для економії Вашого часу!
Звісно, працювати всеодно не дуже хочеться, але подумайте над висловлюванням: “Найскладніше почати діяти, все інше залежить тільки від наполегливості.”
Цей девіз супроводжував по істині легендарну жінку - американську авіаторку, одну з перших жінок-льотчиць, що перелетіла Атлантичний океан, була ораторкою, письменницею, журналісткою та популяризаторкою авіації  - Амелію Ергарт. (детальніше)

Нам над океаном не летіти, але почати діяти треба! :) Успіху!

Немає коментарів:

Дописати коментар