Доброго здоров’я, учні!
Вас вітає викладач
української літератури Наталія Матвієвська.
Сьогодні ми, не
зважаючи на карантин, продовжуємо працювати. Сподіваюся, що ці заочні заняття
Вам сподобаються не менше, ніж робота у класі, а, можливо, і більше… Час
покаже.
Отож, до справи!
Нагадую, що ми
вивчаємо українську літературу за програмою, що була розроблена МОН України. Ця
програма передбачає роботу у рамках певної теми протягом кількох уроків.
Зараз ми вивчаємо
таку велику тему: «Розстріляне
відродження». Поетичне самовираження.
Якщо хтось ще не
зорієнтувався, пропоную перейти за посиланням та більше дізнатися про «Розстріляне
відродження»: https://ukrclassic.com.ua/katalog/teoriya-literaturi/3480-rozstrilyane-vidrodzhennya-v-ukrajinskij-literaturi
Працюємо над
творчістю Павла Тичини.
Щоб було зрозуміло,
яке він має відношення до цього явища, цитую матеріали Вікіпедії:
Представники
інтелігенції, що належать до «розстріляного відродження», умовно поділяються на
кілька груп, обумовлених їхнім життєвим шляхом під час та після сталінських репресій.
До четвертої групи
належать митці «доби розстріляного відродження». Їхня творчість або чітко
відповідала компартійним нормам, або ж у більшості випадків зазнала в період
сталінських репресій значних змін. Страх за свою безпеку в умовах масового
терору змушував швидко пристосовуватись, перетворюючись на пропагандистів від
мистецтва. Твори Максима Рильського, Павла Тичини, Володимира Сосюри, Івана Кочерги й багатьох інших, створені в цей час та в подальшому, не
мають високої художньої вартості, індивідуальності форм і стилів та є типовими
зразками соцреалістичного пропагандистського мистецтва.
Сподіваюся,
що ви помітили у тесті ім’я Павла Тичини. Можна перейти за посиланням та
дізнатися про письменника більше.
Розглядаємо збірку «Сонячні Кларнети»
Дати відповідь на запитання: Чому до збірки підібрано
саме таку ілюстрацію?
https://www.youtube.com/watch?v=ETd50bgoIvQ –
цікавий відеоролик по темі!
Добре, пригадали.
Учні, озвучую Вам тему уроку: П. ТИЧИНА.
«ОДЧИНЯЙТЕ ДВЕРІ…». ХУДОЖНЄ ВІДТВОРЕННЯ НАЦІОНАЛЬНО-ВИЗВОЛЬНОГО ПРОБУДЖЕННЯ
НАРОДУ. УСЛАВЛЕННЯ БОРЦІВ ЗА ВІЛЬНУ УКРАЇНУ У ВІРШІ «ПАМ’ЯТІ ТРИДЦЯТИ»
Завдання на це
заняття:
ü розкрити трагічні наслідки революційних змагань
1917-1918 рр. на Україні, глибоке усвідомлення
реальності й драматизму своєї доби П. Тичиною;
1917-1918 рр. на Україні, глибоке усвідомлення
реальності й драматизму своєї доби П. Тичиною;
ü удосконалювати
вміння й навички ідейно-художнього
аналізу ліричних творів, опису картин;
аналізу ліричних творів, опису картин;
ü Розвивати творче мислення, культуру образного
бачення.
Отже, Павло Тичина – визнаний поет,
перекладач, політик, музикант, диригент, композитор, художник, поліглот…
Одним словом – «Феномен доби»,
як влучно зауважив Василь Стус.
Ми вже багато
вивчили по цій темі, тому рекомендую повторити матеріал.
Тут про цей період
у літературі та місце у ньому Павла Тичини. Також багато безпосередньо про
поезію «Пам’яті тридцяти» (на 8-ій
хвилині!)
Перегляд відео можна
завершити на 9-ій хвилині. Як бачите, матеріал викладено стисло та швидко.
Завдання:
1.
Запишіть
у зошит аналіз цього вірша зі слів автора відео за такою схемою:
ü Історична подія, описана у вірші
ü Жанр твору
ü Провідний мотив твору
ü Різновид лірики
2.
Напишіть
власну думку про цей твір (2-3 речення).
3.
Підберіть
ілюстрацію до твору*
До
речі, у образі янгола колись зобразили і самого Павла Тичину – Панно
"Чорне і біле" видатного художника Михайла Жука
До
речі, зображений з кларнетом.
Переходимо
до вивчення поезії «Одчиняйте двері…»
Ось
текст твору:
Одчиняйте двері —
Наречена йде!
Одчиняйте двері —
Голуба блакить!
Очі, серце і хорали
Стали,
Ждуть…
Наречена йде!
Одчиняйте двері —
Голуба блакить!
Очі, серце і хорали
Стали,
Ждуть…
Одчинились
двері —
Горобина ніч!
Одчинились двері —
Всі шляхи в крові!
Незриданними сльозами
Тьмами
Дощ…
Горобина ніч!
Одчинились двері —
Всі шляхи в крові!
Незриданними сльозами
Тьмами
Дощ…
Тут
аналіз цього вірша: https://ukrclassic.com.ua/katalog/t/tichina-pavlo/3242-odchinyajte-dveri-analiz-virsha
Завдання:
Що
таке тавтологія можна дізнатися за посиланням: http://l-ponomar.com/tavtologiya-yak-stylistychnyj-zasib-pryklady/
2.
Визначте базові кольори поезії.
3.
Поясніть, як ви розумієте словосполучення «горобина ніч».
Учні,
Ви плідно попрацювали та багато дізналися, тому Вам буде неважко виконати
прості тестові завдання: вправа №7 (с. 27-28) – перші три запитання за
підручником О.Авраменка
До речі, саме у підручнику багато інформації по нашій
темі. Буде чудово, якщо ви опрацюєте сторінки 25-27!
Дякую за увагу та повагу до моєї праці!
Тепер Ви знаєте багато цікавого про «розстріляне
відродження», Павла Тичину та його збірку «Сонячні кларнети», з чим я Вас і
вітаю!
Немає коментарів:
Дописати коментар