Шановні учні, продовжуємо
вивчати українську літературу дистанційно! Урок з ілюстраціями тут!
Нагадую, що зараз ми працюємо над великою темою:
«Образне слово поетичного модернізму»
Хто здивований терміном «модернізм»?
Зараз розглядаємо творчість нашого земляка Олександра Олеся. Тонкий лірик, про що свідчать висловлювання про
поета відомих людей:
«Україна
дістала поета-лірика, котрого виглядала від часів Шевченка!»
(М. Грушевський)
«Майстер
віршової форми і легких, граціозних пісень» (І.
Франко)
Повторити вивчене на попередніх уроках можна тут: https://ukrclassic.com.ua/katalog/o/oles-oleksandr/2286-oleksandr-oles-biografiya-skorocheno
Нагадую: ми вже вивчили такі тори поета:
Ви повинні знати цю поезію напам’ять! Не лякайтеся, вірш
маленький і вчиться легко!
2.
«Чари ночі» - неперевершена
поезія про кохання, що стала піснею. Якщо бажаєте прослухати пісню «Чари ночі»,
вам сюди: https://www.youtube.com/watch?v=DRXZelejdpQ
Пісня в сучасному виконання під гітару з чудовим
відеорядом по темі! Рекомендую! Тематика твору актуальна саме для Вас: про
кохання, весну та радість життя!
Сміються, плачуть
солов'ї
І б'ють піснями в груди:
"Цілуй, цілуй, цілуй її, —
Знов молодість не буде!
І б'ють піснями в груди:
"Цілуй, цілуй, цілуй її, —
Знов молодість не буде!
3. «О слово рідне! Орле скутий!..» - вірш про силу українського слова. Прочитати можна тут: http://poetyka.uazone.net/oles/oles34.html
Тепер настав час познайомитися з
Олесем-драматургом.
Отже, тема уроку:
ДРАМАТИЧНИЙ ЕТЮД ПО ДОРОЗІ В КАЗКУ. ДОРОГА В КАЗКУ - СИМВОЛ ДУХОВНИХ
ПОРИВАНЬ ДО КРАЩОГО. МАСА, ГУРТ ЛЮДЕЙ І ЇХ ПРОВІДНИК. ЛІДЕР - СИЛЬНА
ОСОБИСТІСТЬ. ТРАГІЧНА СУПЕРЕЧНІСТЬ МІЖ МРІЄЮ, ДУХОВНІСТЮ Й ЖОРСТОКІСТЮ
Завдання уроку:
1. Ознайомитися з текстом твору
«По дорозі в Казку»
2. Опрацювати теорію
літератури: драматичний етюд.
3. Проаналізувати твір.
4. З’ясувати, які мистецькі
твори схожі за тематикою на драматичний етюд «По дорозі в Казку».
Сьогодні ми будемо говорити про досить
актуальну в наш час тему: лідер і народ.
Для того, щоб дати належну оцінку зазначеній проблемі, з'ясуймо, що означають
лексеми „лідер”, „поводир”, „пророк”, „народ”, „юрба”, „маса”, „натовп”.
Словникова робота
Лідер — той, хто веде;
перший, що йде попереду.
Поводир — людина, тварина
або спеціальний пристрій, на який покладено функцію надання допомоги сліпому
під час руху.
Пророк — людина, що
пророкує людям слова Господа Бога.
Народ — населення певної
держави, її мешканці.
Юрба — велике безладне,
неорганізоване скупчення людей.
Натовп — це скупчення
неорганізованих людей, стурбованих фактором зовнішньої провокації.
Тепер,
коли ми знаємо основні поняття, варто перейти до тексту твору. Пропоную
ознайомитися із сюжетом у скороченому варіанті: https://www.ukrlib.com.ua/styslo/printit.php?tid=4687
Тепер час з’ясувати, що ж то таке: драматичний
етюд.
Драматичний етюд — невеликий, як
правило, одноактний віршовий чи прозовий драматичний твір, у якому представлено
епізод чи фрагменти світу, а дійові особи зображуються лаконічно, пунктирно,
стаючи образами-символами.
Зараз
спробуйте усно відповісти на ці запитання:
Ø На початку твору ми бачимо юрбу людей,
як її характеризує автор у ремарці? Що їх турбує найбільше? Окресліть коло їх
інтересів .
Ø У яких умовах живуть люди?
Ø Чи можемо ми цих людей назвати народом? Поясніть
свою думку.
Ø Чому юрба людей бере на сміх юнака?
Ø Чому люди не намагаються знайти дорогу з
лісу?
Ø Як натовп реагує на першу спробу
головного героя знайти дорогу?
Ø Чи одразу натовп повірив юнакові, що
переконало його в тому, що він знайшов шлях?
Ø Якою описує він країну Казку?
Ø Як змінюється настрій та ставлення людей
до головного героя? На яких деталях портрету автор акцентує увагу? Знайдіть
підтвердження в тексті.
Ø З якими словами він звертається до юрби,
щоб підтримати її віру й упевненість у діях? Наведіть приклади з тексту.
Ø Коли й через що головного героя
починають мучити сумніви? Як він поводить себе у хвилини зневіри?
Ø Прочитайте й прокоментуйте уривок від
слів: „Учителю! Нам сказали, що ти з дороги збився” до слів: „Я умираю. Я умру”
Ø Яке значення має образ хлопчика у творі?
Ø Як хлопець пояснює, чому юрба втратила
право потрапити в Казку?
Якщо
Ви легко знаходите відповіді, то це значить, що ви добре засвоїли матеріал.
Вітаю!
Також
можна опрацювати цю тему у підручнику – с. 245-247 https://4book.org/uchebniki-ukraina/10-klass/ukrayinska-literatura-10-klas-avramenko-2018
Завдання для роботи у зошиті:
зробити аналіз твору за схемою:
1. Жанр.
2. Тема.
3. Ідея.
4. Образи-символи – що вони означають.
Даю підказку: образи лісу, маку,
тернового вінка, дороги в Казку, країна Казки.
5. підберіть ілюстрації до твору.
На початку уроку ми дали тлумачення таких
понять, як юрба і лідер. Використавши приклади з твору О. Олеся, створіть асоціативні кущі до цих понять. Запишіть у зошит!
Багато світових і українських митців у
своїх творах намагалися відтворити й розв'язати проблему вождя й маси:
·
Біблійна поема про Мойсея, що сорок років водив народ по пустелі
у пошуках землі обітованої.
·
Іван Франко. Поема «Мойсей» (до речі, ми вивчали цей твір
у минулому році).
·
Картина Джона Еверетта Мілле - Мойсей тримає мідного змія, який лікував ізраїльтян
від отруйних укусів змій.
·
Скульптура
роботи Микеланджело. Мойсей.
О. Олесь у драматичному етюді „По дорозі в
Казку” подав інтерпретацію цієї проблеми з погляду людини XX століття.
Завдання: написати вільне есе
на тему: „Казка життя людства — вимисел чи реальність?”
Наш урок завершено. Дякую
за увагу!
Шановні учні, продовжуємо
вивчати українську літературу дистанційно!
Нагадую, що зараз ми працюємо над великою темою:
«Образне слово поетичного модернізму»
Хто здивований терміном «модернізм»?
Зараз розглядаємо творчість нашого земляка Олександра Олеся. Тонкий лірик, про що свідчать висловлювання про
поета відомих людей:
«Україна
дістала поета-лірика, котрого виглядала від часів Шевченка!»
(М. Грушевський)
«Майстер
віршової форми і легких, граціозних пісень» (І.
Франко)
Повторити вивчене на попередніх уроках можна тут: https://ukrclassic.com.ua/katalog/o/oles-oleksandr/2286-oleksandr-oles-biografiya-skorocheno
Нагадую: ми вже вивчили такі тори поета:
Ви повинні знати цю поезію напам’ять! Не лякайтеся, вірш
маленький і вчиться легко!
2.
«Чари ночі» - неперевершена
поезія про кохання, що стала піснею. Якщо бажаєте прослухати пісню «Чари ночі»,
вам сюди: https://www.youtube.com/watch?v=DRXZelejdpQ
Пісня в сучасному виконання під гітару з чудовим
відеорядом по темі! Рекомендую! Тематика твору актуальна саме для Вас: про
кохання, весну та радість життя!
Сміються, плачуть
солов'ї
І б'ють піснями в груди:
"Цілуй, цілуй, цілуй її, —
Знов молодість не буде!
І б'ють піснями в груди:
"Цілуй, цілуй, цілуй її, —
Знов молодість не буде!
3. «О слово рідне! Орле скутий!..» - вірш про силу українського слова. Прочитати можна тут: http://poetyka.uazone.net/oles/oles34.html
Тепер настав час познайомитися з
Олесем-драматургом.
Отже, тема уроку:
ДРАМАТИЧНИЙ ЕТЮД ПО ДОРОЗІ В КАЗКУ. ДОРОГА В КАЗКУ - СИМВОЛ ДУХОВНИХ
ПОРИВАНЬ ДО КРАЩОГО. МАСА, ГУРТ ЛЮДЕЙ І ЇХ ПРОВІДНИК. ЛІДЕР - СИЛЬНА
ОСОБИСТІСТЬ. ТРАГІЧНА СУПЕРЕЧНІСТЬ МІЖ МРІЄЮ, ДУХОВНІСТЮ Й ЖОРСТОКІСТЮ
Завдання уроку:
1. Ознайомитися з текстом твору
«По дорозі в Казку»
2. Опрацювати теорію
літератури: драматичний етюд.
3. Проаналізувати твір.
4. З’ясувати, які мистецькі
твори схожі за тематикою на драматичний етюд «По дорозі в Казку».
Сьогодні ми будемо говорити про досить
актуальну в наш час тему: лідер і народ.
Для того, щоб дати належну оцінку зазначеній проблемі, з'ясуймо, що означають
лексеми „лідер”, „поводир”, „пророк”, „народ”, „юрба”, „маса”, „натовп”.
Словникова робота
Лідер — той, хто веде;
перший, що йде попереду.
Поводир — людина, тварина
або спеціальний пристрій, на який покладено функцію надання допомоги сліпому
під час руху.
Пророк — людина, що
пророкує людям слова Господа Бога.
Народ — населення певної
держави, її мешканці.
Юрба — велике безладне,
неорганізоване скупчення людей.
Натовп — це скупчення
неорганізованих людей, стурбованих фактором зовнішньої провокації.
Тепер,
коли ми знаємо основні поняття, варто перейти до тексту твору. Пропоную
ознайомитися із сюжетом у скороченому варіанті: https://www.ukrlib.com.ua/styslo/printit.php?tid=4687
Тепер час з’ясувати, що ж то таке: драматичний
етюд.
Драматичний етюд — невеликий, як
правило, одноактний віршовий чи прозовий драматичний твір, у якому представлено
епізод чи фрагменти світу, а дійові особи зображуються лаконічно, пунктирно,
стаючи образами-символами.
Зараз
спробуйте усно відповісти на ці запитання:
Ø На початку твору ми бачимо юрбу людей,
як її характеризує автор у ремарці? Що їх турбує найбільше? Окресліть коло їх
інтересів .
Ø У яких умовах живуть люди?
Ø Чи можемо ми цих людей назвати народом? Поясніть
свою думку.
Ø Чому юрба людей бере на сміх юнака?
Ø Чому люди не намагаються знайти дорогу з
лісу?
Ø Як натовп реагує на першу спробу
головного героя знайти дорогу?
Ø Чи одразу натовп повірив юнакові, що
переконало його в тому, що він знайшов шлях?
Ø Якою описує він країну Казку?
Ø Як змінюється настрій та ставлення людей
до головного героя? На яких деталях портрету автор акцентує увагу? Знайдіть
підтвердження в тексті.
Ø З якими словами він звертається до юрби,
щоб підтримати її віру й упевненість у діях? Наведіть приклади з тексту.
Ø Коли й через що головного героя
починають мучити сумніви? Як він поводить себе у хвилини зневіри?
Ø Прочитайте й прокоментуйте уривок від
слів: „Учителю! Нам сказали, що ти з дороги збився” до слів: „Я умираю. Я умру”
Ø Яке значення має образ хлопчика у творі?
Ø Як хлопець пояснює, чому юрба втратила
право потрапити в Казку?
Якщо
Ви легко знаходите відповіді, то це значить, що ви добре засвоїли матеріал.
Вітаю!
Також
можна опрацювати цю тему у підручнику – с. 245-247 https://4book.org/uchebniki-ukraina/10-klass/ukrayinska-literatura-10-klas-avramenko-2018
Завдання для роботи у зошиті:
зробити аналіз твору за схемою:
1. Жанр.
2. Тема.
3. Ідея.
4. Образи-символи – що вони означають.
Даю підказку: образи лісу, маку,
тернового вінка, дороги в Казку, країна Казки.
5. підберіть ілюстрації до твору.
На початку уроку ми дали тлумачення таких
понять, як юрба і лідер. Використавши приклади з твору О. Олеся, створіть асоціативні кущі до цих понять. Запишіть у зошит!
Багато світових і українських митців у
своїх творах намагалися відтворити й розв'язати проблему вождя й маси:
·
Біблійна поема про Мойсея, що сорок років водив народ по пустелі
у пошуках землі обітованої.
·
Іван Франко. Поема «Мойсей» (до речі, ми вивчали цей твір
у минулому році).
·
Картина Джона Еверетта Мілле - Мойсей тримає мідного змія, який лікував ізраїльтян
від отруйних укусів змій.
·
Скульптура
роботи Микеланджело. Мойсей.
О. Олесь у драматичному етюді „По дорозі в
Казку” подав інтерпретацію цієї проблеми з погляду людини XX століття.
Завдання: написати вільне есе
на тему: „Казка життя людства — вимисел чи реальність?”
Наш урок завершено. Дякую
за увагу!
Немає коментарів:
Дописати коментар