Доброго здоров’я, учні!
Продовжуємо нашу роботу з вивчення літератури письменників-емігрантів.
Тема попереднього уроку:
Література письменників-емігрантів. «Празька школа» української
поезії та її представники.
Тема цього уроку: Євген Маланюк. Художнє осмислення трагічної історії України,
оптимістичний висновок про її майбутнє в поезії «Уривок з поеми»
Епіграф уроку: Як в нації вождя нема,
Тоді вожді її — поети
Євген Маланюк
Завдання
нашого заняття:
ü Ознайомитися з біографією Євгена Маланюка;
ü Прочитати поезію «Уривок з поеми»;
ü розкрити особливості художнього
осмислення долі України в поезії «Уривок з поеми»;
ü пояснити символічність її назви;
ü указати на актуальність оптимістичного висновку про майбутнє України;
ü доводити важливість прояву
ініціативи, готовності брати на себе відповідальність;
ü розуміти зв’язок історичного минулого
із сучасністю.
Розпочнімо нашу роботу.
Завдання
№1 (усно):
·
Пригадайте,
що означає поняття «празька школа».
·
Кого
із представників «празької школи» ви знаєте.
Завдання №2: робота з підручником Олександра Авраменка підручник тут!
ü Прочитайте біографію письменника (с.153-154).
ü Складіть хронологічну таблицю (можна записати у зошити або роздрукувати).
Завдання №3:
·
Словникова робота
Рокотати — 1. Утворювати розкотисті монотонні звуки, рокіт. 2.
Лунати, звучати (про рокітливі звуки).
Криця — 1. Те саме, що сталь. 2. Шматок неочищеного від різних
домішок заліза пористої будови, який утворюється під час виплавляння сталі з
руди або чавуну. 3. Те саме, що кресало.
Прерія — рівнинна
місцевість у Північній Америці з трав'янистою рослинністю степового типу.
Степовий ландшафт, що нагадує таку місцевість.
Синюха — річка в Україні, в межах Новоархангельського і Вільшанського
районів Кіровоградської області та Первомайського району Миколаївської області.
Ліва притока Південного Бугу (басейн Чорного моря).
Паралітик — людина, хвора на параліч.
Гураґан — буря, буревій, (з вихорем) шуря-буря, смерч, тайфун.
Західний Буг — річка в Україні, Білорусі та Польщі (де називається просто
Буг), ліва притока Нарева (басейн Вісли).
·
Перегляньте
відео: аудіо вірш «Уривок з поеми» - поезія тут!
·
Поміркуйте
(усно): Що з почутого вас найбільше вразило?
·
Зробіть ідейно-художній аналіз поезії:
Яким постає образ ліричного
героя із перших рядків поезії?
Про які історичні події Є.
Маланюк згадує, називаючи імена та прізвища постатей, пов'язаних з ними?
· Робота з підручником Олександра Авраменка підручник тут!
Прочитайте - с.
155-156.
*Завдання №4: Прочитайте епіграф та подумайте, що хотів сказати цими словами письменник. Чи
можна самого Євгена Маланюка назвати вождем нації? Чому? Обґрунтуйте свої думки
за методом ПРЕС.
Запишіть свою думку у зошит.
Успіху!
Немає коментарів:
Дописати коментар