четвер, 26 листопада 2020 р.

Правила побудови складних речень. Логічні помилки в складних реченнях.


Доброго здоров’я, учні! 

Ще раз нагадую про необхідність активно брати участь у наших заняттях, тримати зворотній зв’язок та вчасно надсилати виконані завдання на перевірку.

Сподіваюся на Вашу відповідальність.

Ми завершуємо вивчення великої теми: «Синтаксична норма».

Визначення (для повтору!):

Синтаксичні норми – це загальноприйняті правила побудови синтаксичних конструкцій, які вивчає синтаксис.

Синтаксис (від грец. suntaxis - побудова, устрій, зв'язок) - це розділ граматики, що вивчає будову і значення словосполучень та речень, способи зв'язку слів у словосполученні й реченні.

Основні синтаксичні норми - це прямий порядок слів, правильна побудова однорідних членів речення, точність у поєднанні словосполучень зв'язком керування, правильна координація присудка з підметом, нормативне вживання дієприслівникових зворотів, непрямої мови.

Тема уроку: Правила побудови складних речень. Логічні помилки в складних реченнях

Лексична тема уроку: Пізня осінь

Епіграф:

Плачуть дерева дощами,
В тихій задумі стоять.
Осінь прощається з нами –
Пізній іде листопад. (
Анатолій Камінчук)

Завдання нашого уроку:

·        повторити визначення синтаксису, синтаксичної норми та синтаксичної помилки;

·     поглибити знання про побудову складних речень;

·        формувати вміння правильно будувати речення в усному і писемному мовленні;

·        знаходити і виправляти синтаксичні помилки; 

·        користуватися довідковою літературою й електронними ресурсами для перевірки й удосконалення власного рівня засвоєння синтаксичної норми; 

Отож, розпочинаємо працювати!

Спробуємо пригадати визначення:

Складне речення - це речення, яке має дві або більше граматичних основ, тобто складається з двох або більше простих речень.

 Складні речення поділяють на складні безсполучникові, складні сполучникові (складносурядні, складнопідрядні) і складні з різними видами зв'язку.

    Завдання №1: Прочитайте поезію та випишіть у зошити складні речення. Спробуйте визначити, які ці речення за видами зв’язку.

Пізня осінь

Зірвався вітер, листя розкидає
І по землі розмашисто жене.
На небо чорна хмара насуває,
Ось дощ осінній затяжний сипне.
Все буде мокнути і мерзнути довкола.
І золото осіннє пропаде.
Та й так земля вже зовсім-зовсім гола —
Ні квіточки ніякої ніде.
І будуть сірі фарби переважно.
Одного кольору земля і небеса.
І вітер завиватиме протяжно,
Відійде в спогад осені краса.


Завдання №2. Робота з підручником.

Виконайте вправу № 252 (с.108).

Опрацюйте таблиці (с. 109-110).

Виконайте вправу № 255 (с.111).

Виконайте вправу № 261 (с.112-113) тести!

Завдання №3 (творче! – окрема оцінка!): напишіть етюд про пізню осінь, дотримуючись синтаксичних норм та використовуючи різні види складних речень.

Тема: Осінь прощається з нами – пізній іде листопад. (Анатолій Камінчук)


 Успіху!

Немає коментарів:

Дописати коментар