неділя, 8 листопада 2020 р.

Осип Турянський. «Поза межами болю» - поема у прозі, що хвилює, єднає людські серця, звільняє і просвітлює душу. Загальнолюдські мотиви й гуманістичні цінності ТЛ: поема у прозі

 

Доброго здоров’я, учні!

Продовжуємо нашу роботу з вивчення літератури в Західній Україні.

Теми попередніх двох уроків:

Ø Література в Західній Україні до 1939 р. Життя і творчість Богдана-Ігоря Антонича. «Зелена євангелія» – нерозривна єдність природи і людини, ідея життєствердження.

Ø  Поєднання язичницьких мотивів із християнськими («Різдво», «Коляда»). Роздуми над поезією Богдана-Ігоря Антонича.

Тема цього уроку: Осип Турянський. «Поза межами болю» - поема у прозі, що хвилює, єднає людські серця, звільняє і просвітлює душу. Загальнолюдські мотиви й гуманістичні цінності

ТЛ: поема у прозі

Епіграф уроку: «Поет мусить пройти найглибше пекло буття й найвищі небесні вершини людського щастя. Тоді його слово буде хвилювати».  (Осип Турянський)

Завдання нашого заняття:

ü Ознайомитися з біографією Осипа Турянського;

ü Прочитати поему у прозі;

ü розуміти й пояснювати умовність зображення, створення художньої реальності на конкретному матеріалі;

ü розглядати ідейно-художній зміст окремих фрагментів твору; коментувати їх; виокремлювати основні ідеї;

ü пояснювати особливість і роль композиції, пейзажу, інших художніх засобів для втілення головних думок.

ü осмислювати вартість мистецтва, грошей, почуттів людини тощо;

ü висловлювати власні міркування, спираючись на текст;

ü проводити аналогії з сучасним життям.

ü  усвідомлювати переваги в житті духовного над матеріальним.

Розпочнімо нашу роботу.

Дізнаємося, хто ж це такий – Осип Турянський.

Завдання №1: робота з підручником Олександра Авраменка підручник - гортай!

ü Прочитайте біографію письменника (с.140-141).

ü Складіть хронологічну таблицю (можна записати у зошити або роздрукувати).

Завдання №2: перегляньте відео: аналіз творчості Осипа Турянського - про Осипа Турянського

Поміркуйте (усно): Що з побаченого та почутого вас найбільше вразило?

Завдання №2: Прочитайте епіграф та подумайте, що хотів сказати цими словами письменник. Про яке «найглибше пекло буття» говорить Осип Турянський?

Перегляньте буктрейлер «Поза межами болю»: цікаво!

Поміркуйте: Задля чого, з якою метою Осип Турянський написав поему «Поза межами болю»?

Запишіть свою думку  у зошит.

Завдання №3:

Пропоную послухати аудіо-книгу «Поза межами болю» Осипа Турянського: поема "Поза межами болю"

ü Із тексту почутого твору запишіть мету написання поеми, сформовану самим автором.

ü Порівняйте своє бачення причини написання поеми з думкою письменника.

Завдання №4:

Теорія літератури:

Зі сторінки №142 (підручник) випишіть у зошити визначення поеми у прозі.

Також запишіть ще одне визначення:

Поема в прозі — ліро-епічний твір, написаний прозою, у якому оповідь про історичні події й події життя героїв розкривається через сприйняття й оцінку оповідача.

Поміркуйте: Яке із визначень більше підходить до твору «Поза межами болю»? Обґрунтуйте свої думки за методом ПРЕС.

Успіху!

Немає коментарів:

Дописати коментар