середа, 11 листопада 2020 р.

О. Турянський. «Поза межами болю». Біологічні інстинкти і духовна воля до життя. Ідея перемоги духа над матерією. Урок мовленнєвого розвитку №1. Дискусія «У чому сенс життя?»

 

Доброго здоров’я, учні!

Продовжуємо нашу роботу з вивчення літератури в Західній Україні.

Тема попереднього уроку: Осип Турянський. «Поза межами болю» - поема у прозі, що хвилює, єднає людські серця, звільняє і просвітлює душу. Загальнолюдські мотиви й гуманістичні цінності. ТЛ: поема у прозі

Тема цього уроку: О. Турянський. «Поза межами болю». Біологічні інстинкти і духовна воля до життя.  Ідея перемоги духа над матерією. 

Урок мовленнєвого розвитку №1. Дискусія  «У чому сенс життя?»

Епіграф уроку: Кожен помирає. Але не кожен насправді живе.

Вільям Воліс

Завдання нашого заняття:

ü аналізувати поему у прозі;

ü розуміти й пояснювати умовність зображення, створення художньої реальності на конкретному матеріалі;

ü розглядати ідейно-художній зміст окремих фрагментів твору; коментувати їх; виокремлювати основні ідеї;

ü пояснювати особливість і роль композиції, пейзажу, інших художніх засобів для втілення головних думок.

ü осмислювати вартість мистецтва, грошей, почуттів людини тощо;

ü висловлювати власні міркування, спираючись на текст;

ü проводити аналогії з сучасним життям.

ü  усвідомлювати переваги в житті духовного над матеріальним.

Розпочнімо нашу роботу.

Завдання №1: Перегляньте ще раз буктрейлер «Поза межами болю»: дивись тут!

Поясніть, чому поему у прозі Осипа Турянського «Поза межами болю» є автобіографічним твором (свою думку запишіть у зошит).

Завдання №2: робота з підручником Олександра Авраменка підручник!

ü Прочитайте аналіз твору (с.141-144).

ü    Складіть тезисний план прочитаного. (запишіть у зошити)

Рекомедація: у вільний час перегляньте екранізацію повісті - фільм

Завдання №3: з підручника виконайте завдання №4 (с.144): тести (1-3), запитання №7,8.

Урок мовленнєвого розвитку №1. Дискусія  «У чому сенс життя?»

Поміркуйте (усно): Що, на вашу думку, означають слова епіграфів?

Чого варті гроші в критичних життєвих ситуаціях?

Прочитайте рядки поезії:

Життя прожить… Багато це чи мало,

Життя прожить – найбільше диво з див.

Щоб і тоді, коли тебе не стало,

Сказали люди: «Він правдиво жив».

                                             Федір Руденко

Завдання №4: сформуйте власну думку відносно цього питання та підберіть аргументи та докази до дискусії «У чому сенс життя?»

Як готувати аргументи та докази до дискусії ви можете пригадати тут: урок практичної риторики

Запишіть свою думку, аргументи та докази до неї у зошит, або надрукуйте та надсилайте мені.

Успіху!

1 коментар:

  1. Щербина Олександр, АК-34
    Урок мовленевого розвитку "У чому сенс життя?".
    Сенс життя... Про нього так часто говорять і так часто розмірковують. А що ж це, взагалі таке? І в чому ж полягає сенс життя?
    На мою думку на ці питання не можна дати однозначну відповідь.
    Тому що хтось шукає сенс свого життя в навчанні, хтось в роботі, хтось в спорті, хтось в родині і дітях, а для когось сенсом життя є влада та гроші.
    Якщо розглядати саме понняття сенсу життя - це те, без чого воно буде нецікаве та беззмістовне.
    Та найголовніше, на мою думку, все ж таки не матеріальні цінності, адже без них людина може жити щасливо.
    Головне щоб сенс життя для кожного з нас не складався з однієї складової. Важливо щоб у людини були мрія і мета, і звісно ж бажання досягати їх.

    ВідповістиВидалити