Доброго здоров’я, учні!
Продовжуємо нашу роботу з вивчення літератури в Західній
Україні.
Тема попереднього уроку:
Осип Турянський. «Поза межами болю» - поема у прозі, що
хвилює, єднає людські серця, звільняє і просвітлює душу. Загальнолюдські мотиви
й гуманістичні цінності. ТЛ: поема у
прозі
Тема цього уроку: О. Турянський. «Поза межами болю». Біологічні інстинкти і духовна воля до життя. Ідея перемоги духа
над матерією.
Урок
мовленнєвого розвитку №1. Дискусія «У чому сенс життя?»
Епіграф уроку:
Вільям Воліс
Завдання нашого заняття:
ü аналізувати поему у прозі;
ü розуміти й пояснювати
умовність зображення, створення художньої реальності на конкретному матеріалі;
ü розглядати ідейно-художній зміст окремих фрагментів твору; коментувати їх; виокремлювати основні ідеї;
ü пояснювати особливість і роль композиції, пейзажу, інших художніх
засобів для втілення головних думок.
ü осмислювати вартість мистецтва, грошей, почуттів людини тощо;
ü висловлювати власні міркування, спираючись на текст;
ü проводити
аналогії з сучасним життям.
ü усвідомлювати переваги в житті духовного над
матеріальним.
Розпочнімо нашу роботу.
Завдання №1: Перегляньте ще раз буктрейлер «Поза межами болю»: дивись тут!
Поясніть,
чому поему у прозі Осипа Турянського «Поза межами болю» є автобіографічним
твором (свою думку запишіть у зошит).
Завдання №2: робота з підручником Олександра Авраменка підручник!
ü Прочитайте аналіз твору (с.141-144).
ü Складіть тезисний план прочитаного. (запишіть у зошити)
Рекомедація: у вільний час перегляньте екранізацію повісті - фільм
Завдання №3: з підручника виконайте завдання №4 (с.144): тести (1-3), запитання №7,8.
Урок
мовленнєвого розвитку №1. Дискусія «У чому сенс життя?»
Поміркуйте (усно): Що, на вашу думку, означають слова епіграфів?
Чого варті гроші в критичних життєвих ситуаціях?
Прочитайте рядки поезії:
Життя прожить… Багато це чи мало,
Життя прожить – найбільше диво з див.
Щоб і тоді, коли тебе не стало,
Сказали люди: «Він правдиво жив».
Федір Руденко
Завдання №4: сформуйте власну думку відносно цього питання та підберіть аргументи та докази до дискусії «У чому сенс життя?»
Як готувати аргументи
та докази до дискусії ви можете пригадати тут: урок практичної риторики
Запишіть свою думку,
аргументи та докази до неї у зошит, або надрукуйте та надсилайте мені.
Успіху!
Щербина Олександр, АК-34
ВідповістиВидалитиУрок мовленевого розвитку "У чому сенс життя?".
Сенс життя... Про нього так часто говорять і так часто розмірковують. А що ж це, взагалі таке? І в чому ж полягає сенс життя?
На мою думку на ці питання не можна дати однозначну відповідь.
Тому що хтось шукає сенс свого життя в навчанні, хтось в роботі, хтось в спорті, хтось в родині і дітях, а для когось сенсом життя є влада та гроші.
Якщо розглядати саме понняття сенсу життя - це те, без чого воно буде нецікаве та беззмістовне.
Та найголовніше, на мою думку, все ж таки не матеріальні цінності, адже без них людина може жити щасливо.
Головне щоб сенс життя для кожного з нас не складався з однієї складової. Важливо щоб у людини були мрія і мета, і звісно ж бажання досягати їх.