Доброго здоров’я, учні!
Працюємо протягом 16-ти уроків над вивченням великої теми: «Синтаксична норма».
Тема цього уроку: Варіанти
граматичного зв’язку підмета й присудка (Він був активним
учасником тих подій. Мій однокласник – директор школи. Перегляд вистави
становить частину нашого плану на вихідний. Висіло багато картин;
більшість громадян учора підтримали; більшість депутатів
проголосувало; батько з сином відвідали; виставка-продаж вразила)
Лексична тема уроку: Поезія
Богдана-Ігоря Антонича.
Епіграф: "Росте Антонич і росте трава..."
Завдання нашого уроку:
· повторити визначення синтаксису, синтаксичної норми та синтаксичної помилки;
·
повторити варіанти граматичного зв’язку
підмета і присудка;
· поглибити знання про побудову речення;
· формувати вміння правильно будувати речення в усному і писемному мовленні;
· знаходити і виправляти синтаксичні помилки;
· користуватися довідковою літературою й електронними ресурсами для перевірки й удосконалення власного рівня засвоєння синтаксичної норми;
Отож, розпочинаємо працювати!
Перегляньте відео: підмет і присудок
Завдання №1: Запишіть поезію у
зошити. Підкресліть граматичні основи у реченнях.
Ліс
Навчися лісової мови
із книги лисів та сарнят!
Виходить
місяць до діброви
писать елегії на пнях.
Струмки полощуть срібло тиші,
в росі купається трава.
Хай найпростіші з всіх слова
у книзі лісу ніч напише!
Завдання №2: Робота з
підручником Олександра та Віктора Заболотних «Українська мова» для 11
класу: ПІДРУЧНИК
ТУТ! (параграф 18, с. 80-84)
·
Прочитайте правила з підручника:
с. 80-82 (у рожевій рамці).
·
Виконайте завдання: Впр. № 183
(с.82).
· Впр. №180 (усно) – с.83.
Завдання №3:
Прочитайте та запишіть у зошити поезію Б.-І.Антонича. підкресліть
граматичні основи. Обгрунтуйте узгодження підмета з присудком.
Калина
Калина похилилась вниз,
мов ягода росте червоне слово.
Весні окриленій молись,
карбуй на камні пісню калинову!
Та промінь сонця, мов стріла,
проколе слово і проріже камінь,
і лиш калина, як цвіла,
цвіте щороку листям і піснями.
Завдання №4:
Тестова робота: впр. №189 (с.83-84).
Завдання №5 (творче! – окрема оцінка!): складіть 5 речень з
різними варіантами граматичного зв’язку підмета і присудка. Тема: «Забута земле під дощами…»
(Б.-І. Антонич)
Примітка: Шановні учні, усі завдання
мають рекомендаційний характер.
Успіху!
Немає коментарів:
Дописати коментар