середа, 4 листопада 2020 р.

Синтаксична норма. Варіанти граматичного зв’язку підмета й присудка.

 

Доброго здоров’я, учні! 

Працюємо протягом 16-ти уроків над вивченням великої теми: «Синтаксична норма».

Тема цього уроку: Варіанти граматичного зв’язку підмета й присудка (Він був активним учасником тих подій. Мій однокласник – директор школи. Перегляд вистави становить частину нашого плану на вихідний.  Висіло багато картин; більшість громадян учора підтримали; більшість депутатів проголосувало;  батько з сином відвідали; виставка-продаж вразила)

Лексична тема уроку: Поезія Богдана-Ігоря Антонича.

Епіграф: "Росте Антонич і росте трава..."

Завдання нашого уроку:

·        повторити визначення синтаксису, синтаксичної норми та синтаксичної помилки;

·          повторити варіанти граматичного зв’язку підмета і присудка; 

·     поглибити знання про побудову речення;

·   формувати вміння правильно будувати речення в усному і писемному мовленні;

·        знаходити і виправляти синтаксичні помилки; 

·        користуватися довідковою літературою й електронними ресурсами для перевірки й удосконалення власного рівня засвоєння синтаксичної норми; 

Отож, розпочинаємо працювати!

Перегляньте відео: підмет і присудок 

Завдання №1: Запишіть поезію у зошити. Підкресліть граматичні основи у реченнях.



Ліс

Навчися лісової мови
із книги лисів та сарнят!
Виходить місяць до діброви
писать елегії на пнях.

Струмки полощуть срібло тиші,
в росі купається трава.
Хай найпростіші з всіх слова
у книзі лісу ніч напише!

Завдання №2: Робота з підручником Олександра та Віктора Заболотних «Українська мова» для 11 класу: ПІДРУЧНИК ТУТ! (параграф 18, с. 80-84)

·        Прочитайте правила з підручника: с. 80-82 (у рожевій рамці).

·       Виконайте завдання: Впр. № 183 (с.82).

·       Впр. №180 (усно) – с.83. 

Завдання №3: 

Прочитайте та запишіть у зошити поезію Б.-І.Антонича. підкресліть граматичні основи. Обгрунтуйте узгодження підмета з присудком.

Калина

Калина похилилась вниз,
мов ягода росте червоне слово.
Весні окриленій молись,
карбуй на камні пісню калинову!

Та промінь сонця, мов стріла,
проколе слово і проріже камінь,
і лиш калина, як цвіла,
цвіте щороку листям і піснями.

Завдання №4: 

Тестова робота: впр. №189 (с.83-84).

Завдання №5 (творче! – окрема оцінка!): складіть 5 речень з різними варіантами граматичного зв’язку підмета і присудка. Тема: «Забута земле під дощами…» (Б.-І. Антонич)

Примітка: Шановні учні, усі завдання мають рекомендаційний характер.

Успіху!

Немає коментарів:

Дописати коментар