вівторок, 14 квітня 2020 р.

Прозове розмаїття. Микола Хвильовий. Провідна роль у літературно-мистецькому житті 1920-х років. «Я (Романтика)»


Доброго здоров’я усім читачам блогу!

На минулому уроці української літератури ми розпочали працювати над великим блоком інформації на тему: «Розстріляне відродження».
Ви дізналися багато про цей період в історії нашого народу в цілому та в літературі зокрема. Якщо хтось не розуміє, про що я кажу, Вам потрібно перейти за посиланням та освіжити у пам’яті інформацію: https://www.youtube.com/watch?v=gmSaJ8qqt9M 
Отож, ми продовжуємо деталізувати інформацію по цій темі.
Зараз ми вивчаємо творчість Миколи Хвильового. На це виділено 2 академічні години:
Урок №1: Прозове розмаїття. Микола Хвильовий. Провідна роль у літературно-мистецькому житті 1920-х років. «Я (Романтика)» - новела про добро і зло в душі та в житті.
Урок №2: Микола Хвильовий. «Я (Романтика)». Проблема внутрішнього роздвоєння людини. Образ ліричного «Я». Роль присвяти. Образ матері, його символічність.
Зараз перший урок цієї теми.

Тема уроку: Прозове розмаїття. Микола Хвильовий. Провідна роль у літературно-мистецькому житті 1920-х років. «Я (Романтика)» - новела про добро і зло в душі та в житті.
Епіграф: «Істинно: Хвильовий. Сам хвилюється і нас усіх хвилює, п’янить і непокоїть, дратує, зне­силює і полонить. Аскет і фанатик, жорстокий до інших і до себе, хворобливо вразливий і гордий, недоторканний і суворий, а часом — ніжний і сором’язливий, химерний характер­ник, залюблений у слово і форму мрійник» (В. Коряк).

Завдання уроку:
1.     Дізнатися про розвиток української прози 1920-х років;
2.     Назвати її представників;
3.     Ознайомитися з біографією письменника;
4.     Зрозуміти суть літературної дискусії М.Хвильового;
5.     Прочитати новелу «Я(Романтика)»;
6.     Висловити власну думку про неприпустимість перемоги зла в людині;
7.     Пояснити смислову й настроєву значущість образів у новелі.

Завдань чималенько, але хвилюватися не варто, ми їх зможемо виконати.
Отож розпочнемо з… початку.
Завдання №1 та №2 ми зможемо з легкістю виконати, переглянувши відео: https://www.youtube.com/watch?v=hJUhGueLieo

Завдання №1: перегляньте відео, знайдіть у ньому відповіді на запитання:
Ø    Якою була тематика прозових творів 1920-х рр.?
Ø    Які стильові течії функціонували у тогочасній літературі?
Ø    Які жанри прозових творів обирали письменники?
Ø    Які найвизначніші постаті прозаїків Ви знаєте?
Це відео гарне тим, що виступ викладачки дублюється на екрані у вигляді класичної презентації з тестами, таблицями та фото по темі. Вам буде легко зробити тезисний план, зупиняючи відео та виписуючи у зошити потрібну інформацію.

Біографію письменника можна дізнатися кількома способами:
Ø з підручника -  прочитати - стаття у підручнику О. Авраменка: http://www.gramota.kiev.ua/books/2019_11_kl_ukrlit/ (с. 45-46)
Ø переглянути відео – «майже детективна історія» – всього 4 хвилини: https://www.youtube.com/watch?v=WdeRMJ_UI8I
Ø переглянути відео – https://www.youtube.com/watch?v=OCjHwLU5rY8 лекція - Курс "Українська література в іменах". Микола Хвильовий Читає Ярина Цимбал, літературознавець, кандидат філологічних наук, науковий співробітник Інституту літератури ім. Т. Г. Шевченка НАН України - 12 хвилин
Ø переглянути відео – https://www.youtube.com/watch?v=T1oVCU4E2Qk&t=10s перший фільм із циклу сюжетів “Розстріляне відродження” - про унікальних митців, які прагнули змінити історію України. Їхній список ведеться від таємничої загибелі Миколи Хвильового - письменника, який несподівано загинув у розквіті літ – 7 хвилин - дуже цікава сучасна інтерпретація за принципом топових програм-досліджень.
Ø переглянути відео – https://www.youtube.com/watch?v=7bDXsLXlYus повноцінний фільм! – 26 хвилин.
Оберіть той варіант, який Вам особисто здається найприйнятнішим.

*Завдання №2: написати есе чи сенкан на тему: «Хвильовий. Життя, обірване andante…»
Завдання №3: записати гасла літературної дискусії Миколи Хвильового.
Ознайомитися із текстом новели «Я(Романтика)» можна тут: https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=660&page=3

Якщо у Вас немає можливості читати цей твір, то ви можете подивитися відео з переказом твору, поясненнями та цитуванням тексту твору: https://www.youtube.com/watch?v=Lcw631jTj6c (усього 5 хвилин!)
Або ж можна переглянути ось це відео: https://www.youtube.com/watch?v=wbejSPnt2zo.
Воно на 2,5 хвилини довше, але окрім сюжету автор відео подає ще й аналіз твору.

Завдання №4:
ü виписати художні деталі новели, або
ü підібрати висловлювання про Миколу Хвильового та його новелу «Я(Романтика)».
Дякую за урок! Вивчення новели продовжимо на наступному уроці.
Цінуйте життя!


Немає коментарів:

Дописати коментар