Доброго здоров’я усім читачам
блогу!
На минулому уроці української
літератури ми розпочали працювати над великим блоком інформації на тему:
«Розстріляне відродження».
Ви дізналися багато про цей
період в історії нашого народу в цілому та в літературі зокрема. Якщо хтось не
розуміє, про що я кажу, Вам потрібно перейти за посиланням та освіжити у
пам’яті інформацію: https://www.youtube.com/watch?v=gmSaJ8qqt9M
Отож, ми продовжуємо деталізувати
інформацію по цій темі.
Зараз ми вивчаємо творчість
Миколи Хвильового. На це виділено 2 академічні години:
Урок №1: Прозове розмаїття. Микола
Хвильовий. Провідна роль у літературно-мистецькому житті 1920-х років. «Я
(Романтика)» - новела про добро і зло в душі та в житті.
Урок №2: Микола Хвильовий. «Я (Романтика)». Проблема
внутрішнього роздвоєння людини. Образ ліричного «Я». Роль присвяти. Образ
матері, його символічність.
Зараз перший урок цієї теми.
Тема уроку: Прозове
розмаїття. Микола Хвильовий.
Провідна роль у літературно-мистецькому житті 1920-х років. «Я (Романтика)» -
новела про добро і зло в душі та в житті.
Епіграф: «Істинно: Хвильовий. Сам хвилюється і
нас усіх хвилює, п’янить і непокоїть, дратує, знесилює і полонить. Аскет і
фанатик, жорстокий до інших і до себе, хворобливо вразливий і гордий,
недоторканний і суворий, а часом — ніжний і сором’язливий, химерний характерник,
залюблений у слово і форму мрійник» (В. Коряк).
Завдання уроку:
1.
Дізнатися
про розвиток української прози 1920-х років;
2.
Назвати
її представників;
3.
Ознайомитися
з біографією письменника;
4.
Зрозуміти
суть літературної дискусії М.Хвильового;
5.
Прочитати
новелу «Я(Романтика)»;
6.
Висловити
власну думку про неприпустимість перемоги зла в людині;
7.
Пояснити
смислову й настроєву значущість образів у новелі.
Завдань чималенько, але хвилюватися не варто, ми їх
зможемо виконати.
Отож розпочнемо з… початку.
Завдання №1 та №2 ми зможемо з легкістю виконати,
переглянувши відео: https://www.youtube.com/watch?v=hJUhGueLieo
Завдання
№1: перегляньте відео, знайдіть у ньому відповіді на
запитання:
Ø
Якою
була тематика прозових творів 1920-х рр.?
Ø
Які
стильові течії функціонували у тогочасній літературі?
Ø
Які
жанри прозових творів обирали письменники?
Ø
Які
найвизначніші постаті прозаїків Ви знаєте?
Це відео гарне тим, що виступ викладачки дублюється на
екрані у вигляді класичної презентації з тестами, таблицями та фото по темі. Вам
буде легко зробити тезисний план,
зупиняючи відео та виписуючи у зошити потрібну інформацію.
Біографію
письменника можна дізнатися кількома способами:
Ø з підручника - прочитати
- стаття у підручнику О. Авраменка: http://www.gramota.kiev.ua/books/2019_11_kl_ukrlit/ (с.
45-46)
Ø переглянути відео – «майже
детективна історія» – всього 4 хвилини: https://www.youtube.com/watch?v=WdeRMJ_UI8I
Ø переглянути відео – https://www.youtube.com/watch?v=OCjHwLU5rY8
–
лекція - Курс "Українська література в іменах". Микола
Хвильовий Читає Ярина Цимбал, літературознавець, кандидат філологічних наук,
науковий співробітник Інституту літератури ім. Т. Г. Шевченка НАН України - 12 хвилин
Ø переглянути відео – https://www.youtube.com/watch?v=T1oVCU4E2Qk&t=10s – перший
фільм із циклу сюжетів “Розстріляне
відродження” - про унікальних митців, які прагнули змінити історію України. Їхній список ведеться від таємничої
загибелі Миколи Хвильового - письменника, який несподівано загинув у розквіті
літ – 7 хвилин - дуже цікава сучасна інтерпретація за принципом топових
програм-досліджень.
Оберіть той
варіант, який Вам особисто здається найприйнятнішим.
*Завдання №2: написати есе чи сенкан на тему: «Хвильовий. Життя, обірване andante…»
Завдання №3: записати гасла літературної дискусії Миколи Хвильового.
Ознайомитися із
текстом новели «Я(Романтика)» можна тут: https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=660&page=3
Якщо у Вас немає можливості
читати цей твір, то ви можете подивитися відео з переказом твору, поясненнями
та цитуванням тексту твору: https://www.youtube.com/watch?v=Lcw631jTj6c (усього
5 хвилин!)
Воно на 2,5 хвилини
довше, але окрім сюжету автор відео подає ще й аналіз твору.
Завдання №4:
ü виписати художні деталі новели, або
ü підібрати висловлювання про Миколу Хвильового та його
новелу «Я(Романтика)».
Дякую за урок! Вивчення
новели продовжимо на наступному уроці.
Цінуйте життя!
Немає коментарів:
Дописати коментар