Доброго здоров’я усім читачам
блогу!
На минулому уроці української літератури ми
розпочали працювати над великим блоком інформації на тему: «Розстріляне
відродження».
Ви дізналися багато про цей період в історії нашого
народу в цілому та в літературі зокрема. Якщо хтось не розуміє, про що я кажу,
Вам потрібно перейти за посиланням та освіжити у пам’яті інформацію: https://www.youtube.com/watch?v=gmSaJ8qqt9M
Отож, ми продовжуємо деталізувати інформацію по цій
темі.
Тема нашого уроку:
Микола Хвильовий. «Я (Романтика)». Проблема внутрішнього роздвоєння людини. Образ ліричного «Я».
Роль присвяти. Образ матері, його символічність.
Завдання уроку:
1.
Прочитати
новелу «Я(Романтика)»;
2.
Пригадати
біографію письменника;
3.
Зрозуміти
ідеологічні чинники, які вплинули на головного героя новели привели до
трагічного роздвоєння «Я»;
4.
Охарактеризувати
ідеологічну заангажованість, світоглядні та психологічні особливості
персонажів;
5.
Висловити
власну думку про неприпустимість перемоги зла в людині;
6.
Пояснити
смислову й настроєву значущість образів у новелі.
7.
Визначати
жанр твору, основні риси індивідуального стилю письменника.
Завдань
чималенько, але хвилюватися не варто, ми їх зможемо виконати.
Пригадаємо біографію
письменника: прочитати - стаття у підручнику О. Авраменка: http://www.gramota.kiev.ua/books/2019_11_kl_ukrlit/ (с.
45-46)
Розпочнемо роботу з
твором із присвяти.
Присвята: «Цвітові яблуні». М. Хвильовий присвятив новелу «Я (Романтика)»
«Цвітові яблуні» М. Коцюбинського. По-перше, М. Хвильовий-прозаїк був пильним
учнем М. Коцюбинського. По-друге, у «Цвіті яблуні» теж виведено персонаж із
роздвоєною свідомістю; це письменник, який, переживаючи трагедію смерті власної
дитини, одночасно відчуває й муку батьківських почуттів, і роботу
письменницької пам’яті. Для нього навіть момент смерті дитини
стає творчим матеріалом — поза контролем свідомості, поза його волею. Він
страждає, зневажає себе, але не владен будь-що змінити. Однак торжествує в цій
трагедії творча, життєстверджуюча сила. Письменник розкриває глибини підсвідомості
персонажа. Але при цьому показує, що він сам несе повну відповідальність за вчинене.
Його вибір був свідомим, і злочин його непрощенний.
Ознайомитися із
текстом новели «Я(Романтика)» можна тут: https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=660&page=3
Якщо у Вас немає
можливості читати цей твір, то ви можете подивитися відео з переказом твору,
поясненнями та цитуванням тексту твору: https://www.youtube.com/watch?v=Lcw631jTj6c (усього
5 хвилин!)
Воно на 2,5 хвилини
довше, але окрім сюжету автор відео подає ще й аналіз твору.
Завдання №1: Скласти порівняльну характеристику двох «Я» головного героя.
Прочитати аналіз
твору за посиланням: https://ukrclassic.com.ua/katalog/kh/khvilovij-mikola/2335-mikola-khvilovij-ya-romantika-analiz
Завдання №2: Виписати у зошити інших героїв твору та надати їх короткі характеристики.
Завдання №3: Дати відповідь на запитання: які асоціації викликають спогади про матір у
головного героя новели?
*Завдання №3 (творче): Висловити власну думку про неприпустимість перемоги зла
в людині за методом ПРЕС: «Трагедія головного героя – це наслідок його
звироднілості і бездушності, чи тягар обов’язку?»
Схема методу ПРЕС
*Завдання №4 (творче): створити презентацію на тему: «Образ матері у новелі «Я(Романтика)»
Дякую за увагу!
Будьте здорові.
Немає коментарів:
Дописати коментар