середа, 1 квітня 2020 р.

Урок літератури. Микола Хвильовий. "Я (Романтика)".


Доброго здоров’я усім читачам блогу!

На минулому уроці української літератури ми розпочали працювати над великим блоком інформації на тему: «Розстріляне відродження».
Ви дізналися багато про цей період в історії нашого народу в цілому та в літературі зокрема. Якщо хтось не розуміє, про що я кажу, Вам потрібно перейти за посиланням та освіжити у пам’яті інформацію: https://www.youtube.com/watch?v=gmSaJ8qqt9M 
Отож, ми продовжуємо деталізувати інформацію по цій темі.
Тема нашого уроку:
Микола Хвильовий. «Я (Романтика)». Проблема внутрішнього роздвоєння людини. Образ ліричного «Я». Роль присвяти. Образ матері, його символічність.
Завдання уроку:
1.     Прочитати новелу «Я(Романтика)»;
2.     Пригадати біографію письменника;
3.     Зрозуміти ідеологічні чинники, які вплинули на головного героя новели привели до трагічного роздвоєння «Я»;
4.     Охарактеризувати ідеологічну заангажованість, світоглядні та психологічні особливості персонажів;
5.     Висловити власну думку про неприпустимість перемоги зла в людині;
6.     Пояснити смислову й настроєву значущість образів у новелі.
7.     Визначати жанр твору, основні риси індивідуального стилю письменника.

Завдань чималенько, але хвилюватися не варто, ми їх зможемо виконати.
Пригадаємо біографію письменника: прочитати - стаття у підручнику О. Авраменка: http://www.gramota.kiev.ua/books/2019_11_kl_ukrlit/ (с. 45-46)  

Розпочнемо роботу з твором із присвяти.
  Присвята: «Цвітові яблуні». М. Хвильовий присвятив новелу «Я (Романтика)» «Цвітові яблуні» М. Коцюбинського. По-перше, М. Хвильовий-прозаїк був пильним учнем М. Коцюбинського. По-друге, у «Цвіті яблуні» теж виведено персонаж із роздвоєною свідомістю; це письменник, який, переживаючи трагедію смерті власної дитини, одночасно відчуває й муку батьківських почуттів, і роботу письменницької пам’яті. Для нього навіть момент смерті дитини стає творчим матеріалом — поза контролем свідомості, поза його волею. Він страждає, зневажає себе, але не владен будь-що змінити. Однак торжествує в цій трагедії творча, життєстверджуюча сила. Письменник розкриває глибини підсвідомості персонажа. Але при цьому показує, що він сам несе повну відповідальність за вчи­нене. Його вибір був свідомим, і злочин його непрощенний.
Ознайомитися із текстом новели «Я(Романтика)» можна тут: https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=660&page=3

Якщо у Вас немає можливості читати цей твір, то ви можете подивитися відео з переказом твору, поясненнями та цитуванням тексту твору: https://www.youtube.com/watch?v=Lcw631jTj6c (усього 5 хвилин!)
Або ж можна переглянути ось це відео: https://www.youtube.com/watch?v=wbejSPnt2zo.
Воно на 2,5 хвилини довше, але окрім сюжету автор відео подає ще й аналіз твору.
Завдання №1: Скласти порівняльну характеристику двох «Я» головного героя.
Прочитати аналіз твору за посиланням: https://ukrclassic.com.ua/katalog/kh/khvilovij-mikola/2335-mikola-khvilovij-ya-romantika-analiz
Завдання №2: Виписати у зошити інших героїв твору та надати їх короткі характеристики.
Завдання №3: Дати відповідь на запитання: які асоціації викликають спогади про матір у головного героя новели?


*Завдання №3 (творче): Висловити власну думку про неприпустимість перемоги зла в людині за методом ПРЕС: «Трагедія головного героя – це наслідок його звироднілості і бездушності, чи тягар обов’язку?»
Схема методу ПРЕС
*Завдання №4 (творче): створити презентацію на тему: «Образ матері у новелі «Я(Романтика)»
Дякую за увагу!
Будьте здорові.

Немає коментарів:

Дописати коментар