вівторок, 14 квітня 2020 р.

Вищий і найвищий ступінь порівняння прикметників.


Доброго здоров’я, учні!
Пропоную Вам опрацювати черговий урок української мови.
Нагадую: зараз ми працюємо над вивченням великої теми: «Морфологічна норма».
Відразу пригадуємо визначення:
Морфологічні норми – це загальноприйняті правила вживання граматичних форм слів, що вивчає розділ мовознавства – морфологія.

 

Тема минулого уроку: Морфологічна норма. Прикметник. Відмінкові закінчення прикметників. Лексична тема: ВЕСНА
Отож, продовжуємо вивчати прикметник.
Тема цього уроку: Вищий і найвищий ступінь порівняння прикметників.
Лексична тема: ВЕЛИКДЕНЬ

1.     Завдання нашого уроку:
·        пригадати визначення прикметника, особливості цієї частини мови;
·        поглибити знання про вищий та найвищий ступені порівняння прикметників;
·        формувати вміння правильно їх уживати в усному і писемному мовленні;
·        знаходити і виправляти морфологічні помилки; 
·        користуватися словниками, довідковою літературою й електронними ресурсами для перевірки й удосконалення власного рівня засвоєння морфологічної норми; 
Отож, розпочинаємо працювати!
Завдання №1: прочитайте цитати із творів Ваших ровесників. Випишіть прикметники, зробіть розбір цих слів за будовою. З’ясуйте, якими членами речення виступають прикметники.
2.     Великдень — найвеличніше, найкраще та найдавніше свято богослужбового року.
3.     Великдень — одне з найулюбленіших свят у моїй родині.
4.     Великдень завжди святкується навесні. Саме тоді вся природа оживає, зима відступає, а на зміну приходить тепла весна. Мабуть, це найпрекрасніший час — сонце світить довше і яскравіше, воно зігріває теплом все навколо.
5.     Слід зазначити, що у давнину святкування Великодня відбувалося більш урочисто, ніж зараз.
*Завдання №2 (творче): напишіть, чи погоджуєтеся Ви з думкою №5 (3-5 речень).

Робота з підручником О.Авраменка: http://www.gramota.kiev.ua/books/2019_11_kl_ukrmova/
Завдання №3: опрацювати с. 29-30 – правила в рожевих сегментах.
Завдання №4: виконати впр. № 3, завд. А та В – текст ІІІ (про колекцію ікон).

Завдання №5: прочитайте поезію, випишіть у зошити прикметники, утворіть вищий та найвищий ступені порівняння, де це можливо. Поясніть, чому деякі прикметники не мають ступенів порівняння.

Христос воскрес!

Христос воскрес! Радійте, діти,
Біжіть у поле, у садок,
Збирайте зіллячко і квіти,
Кладіть на Божий хрест вінок!

Нехай бринять і пахнуть квіти,
Нехай почує Божий рай,
Як на землі радіють діти
І звеселяють рідний край.

На вас погляне Божа Мати,
Радіючи з святих небес…
Збирайтесь, діти, нум співати:
Христос воскрес! Христос воскрес!
 
                                     Леонід Глібов

Завдання №6: виконати вправу №5 – с. 31-32.
Дякую за Вашу активність.
Гарного Вам святкування Великодня!
Христос воскрес!


Немає коментарів:

Дописати коментар