Доброго здоров’я, учні!
Рада вітати вас на сторінках мого блогу. Була
можливість у кожного з нас за канікули та практику відпочити від навчання, але прийшов
час згадати про уроки української.
Звичайно, я сподівалася побачити вас усіх особисто
у світлих кабінетах Центру, та не так сталося, як гадалося, тому знову працюємо
дистанційно.
Дуже прошу активно брати участь у наших заняттях,
тримати зворотній зв’язок та вчасно надсилати виконані завдання на перевірку.
Сподіваюся на Вашу відповідальність.
Пропоную Вам опрацювати перший у цьому навчальному році урок української мови.
Ми будемо працювати протягом 16-ти уроків над вивченням великої теми: «Синтаксична норма».
Спробуємо сформувати визначення:
Синтаксичні норми – це загальноприйняті правила побудови синтаксичних конструкцій, які вивчає синтаксис.
Відразу пригадуємо:
Синтаксис (від грец. suntaxis - побудова, устрій, зв'язок) - це розділ граматики, що вивчає будову і значення словосполучень та речень, способи зв'язку слів у словосполученні й реченні.
Основні
синтаксичні норми
- це прямий порядок слів, правильна побудова однорідних членів речення, точність
у поєднанні словосполучень зв'язком керування, правильна координація присудка з
підметом, нормативне вживання дієприслівникових зворотів, непрямої мови.
Тема цього уроку: Поняття синтаксичної норми. Синтаксична помилка
Завдання нашого уроку:
· повторити
визначення синтаксису, синтаксичної норми та синтаксичної помилки;
· поглибити знання про побудову словосполучення та речення;
· формувати
вміння правильно будувати речення в усному і писемному мовленні;
· знаходити і
виправляти синтаксичні помилки;
· користуватися довідковою літературою й електронними ресурсами для перевірки й удосконалення власного рівня засвоєння синтаксичної норми;
Отож, розпочинаємо працювати!
Робота з підручником Олександра та Віктора
Заболотних «Українська мова» для 11 класу: ПІДРУЧНИК
ТУТ! (параграф 14, с. 64-68)
Прочитайте визначення з підручника: с. 64.
Якщо Ви не пам’ятаєте, що таке словосполучення, Вам сюди:
Відео №1: ДИВИСЬ ТУТ! – дві хвилини графічних зображень освіжать Вашу пам’ять.
Відео №2: дивись тут! – тут вчителька спокійним голосом за кадром детально розповідає усе, що треба
знати про словосполучення – 6,5 хвилин.
Вибір за Вами!
Завдання №1: опрацювати с. 67, параграф 14, впр. № 148 (усно), використовуючи правила в рожевому сегменті зі с. 65 – «Узгодження з географічними назвами»
Завдання №2: опрацювати с.
67-68, вправа №152– письмово.
Завдання №3: опрацювати с.
65 – правила про узгодження абревіатур, впр. №144 - письмово.
Завдання №4: опрацювати с.
68, впр. №153 – письмово (тести).
Завдання №5 (творче! – окрема оцінка!): складіть коротке есе,
дотримуючись синтаксичних норм та використовуючи географічні назви. Тема: слова відомої української поетеси Ліни
КОСТЕНКО: «В дитинстві
відкриваєш материк, котрий назветься потім – Батьківщина.»
Любіть свою Батьківщину!
Успіху!
Немає коментарів:
Дописати коментар