вівторок, 6 жовтня 2020 р.

Синтаксична норма. Урок №1. Поняття синтаксичної норми. Синтаксична помилка

 

Доброго здоров’я, учні! 

Рада вітати вас на сторінках мого блогу. Була можливість у кожного з нас за канікули та практику відпочити від навчання, але прийшов час згадати про уроки української.

Звичайно, я сподівалася побачити вас усіх особисто у світлих кабінетах Центру, та не так сталося, як гадалося, тому знову працюємо дистанційно.

Дуже прошу активно брати участь у наших заняттях, тримати зворотній зв’язок та вчасно надсилати виконані завдання на перевірку.

Сподіваюся на Вашу відповідальність.

Пропоную Вам опрацювати перший у цьому навчальному році урок української мови.

Ми будемо працювати протягом 16-ти уроків над вивченням великої теми: «Синтаксична норма».

Спробуємо сформувати визначення:

Синтаксичні норми – це загальноприйняті правила побудови синтаксичних конструкцій, які вивчає синтаксис.

Відразу пригадуємо:

Синтаксис (від грец. suntaxis - побудова, устрій, зв'язок) - це розділ граматики, що вивчає будову і значення словосполучень та речень, способи зв'язку слів у словосполученні й реченні.

Основні синтаксичні норми - це прямий порядок слів, правильна побудова однорідних членів речення, точність у поєднанні словосполучень зв'язком керування, правильна координація присудка з підметом, нормативне вживання дієприслівникових зворотів, непрямої мови.

 

Тема цього уроку: Поняття синтаксичної норми. Синтаксична помилка

 

Завдання нашого уроку:

·        повторити визначення синтаксису, синтаксичної норми та синтаксичної помилки;

·     поглибити знання про побудову словосполучення та речення;

·        формувати вміння правильно будувати речення в усному і писемному мовленні;

·        знаходити і виправляти синтаксичні помилки; 

·        користуватися довідковою літературою й електронними ресурсами для перевірки й удосконалення власного рівня засвоєння синтаксичної норми; 

Отож, розпочинаємо працювати!

Робота з підручником Олександра та Віктора Заболотних «Українська мова» для 11 класу: ПІДРУЧНИК ТУТ! (параграф 14, с. 64-68)

Прочитайте визначення з підручника: с. 64.

Якщо Ви не пам’ятаєте, що таке словосполучення, Вам сюди:

Відео №1:  ДИВИСЬ ТУТ! – дві хвилини графічних зображень освіжать Вашу пам’ять.

Відео №2: дивись тут! – тут вчителька спокійним голосом за кадром детально розповідає усе, що треба знати про словосполучення – 6,5 хвилин.

Вибір за Вами!

Завдання №1: опрацювати с. 67, параграф 14,  впр. № 148 (усно), використовуючи правила в рожевому сегменті зі с. 65 – «Узгодження з географічними назвами»

Завдання №2: опрацювати с. 67-68, вправа №152– письмово.

Завдання №3: опрацювати с. 65 – правила про узгодження абревіатур, впр. №144 - письмово.

Завдання №4: опрацювати с. 68, впр. №153 – письмово (тести).

Завдання №5 (творче! – окрема оцінка!): складіть коротке есе, дотримуючись синтаксичних норм та використовуючи географічні назви. Тема:  слова відомої української поетеси Ліни КОСТЕНКО:  «В дитинстві відкриваєш материк, котрий назветься потім – Батьківщина.»

Любіть свою Батьківщину!

Успіху!

 

Немає коментарів:

Дописати коментар