Доброго здоров’я, учні!
Ми
продовжуємо вивчати новий розділ літератури - «МОДЕРНА ДРАМАТУРГІЯ».
Представляє цю тему відомий український драматург Микола КУЛІШ.
Тема минулого уроку:
Розвиток
національного театру, драматургії 1920-1930 рр.
Життєвий
і творчий шлях Миколи Куліша.
Сатирична
комедія «Мина Мазайло».
Специфіка
комедійного жанру: про серйозне легко, грайливо
ТЛ: сатирична комедія
Тема цього уроку: Микола Куліш. «Мина Мазайло». Розвінчання національного нігілізму, духовної обмеженості на матеріалі українізації. Сатиричне викриття бездуховності обивателів, які зрікаються своєї мови.Епіграф: «Нації вмирають не від
інфаркту. Спочатку їм відбирає мову.»
(Ліна Костенко)
Завдання нашого заняття:
·
зрозуміти історико-політичні чинники, які вплинули на
зіткнення головних дійових осіб у сатиричній комедії;
·
охарактеризувати образи дійових осіб, світоглядну, громадянську позицію
кожного з них;
·
зрозуміти сатиричне спрямування п’єси;
·
проаналізувати умовність часопростору, природу конфліктів;
·
висловлювати власну думку про типове сприйняття дійсності
обивателем;
·
визначати жанр твору, основні проблеми;
·
пояснювати роль деталей.
Міжпредметні зв’язки:
· Історія України: Політика «коренізації» («українізації») в Україні 1920-х років (історія).
Розпочнімо нашу роботу.
-
Ви переглянули або прочитали п’єсу Миколи
куліша «Мина Мазайло». Скажіть однією фразою, про що цей твір. Запишіть свій
варіант у зошит.
Якщо ви не встигли переглянути фільм чи прочитати твір, ви можете ознайомитися із коротким змістом п’єси за цим посиланням: зміст
Завдання №1:
·
Опрацюйте
матеріал про п'єсу «Мина Мазайло» Миколи Куліша у підручнику О.Авраменка: підручник - с. 121-124 (завд. №5).
·
Виконайте
завдання.
Завдання №2:
·
Перегляньте відео: аналіз твору це дуже стислий і
зрозумілий аналіз твору.
·
Запишіть аналіз твору у зошити.
Завдання №3:
·
Виконайте завдання №7 (перші три тестових
завдання) у підручнику О.Авраменка: підручник - с. 125-126.
Завдання №4:
Виписати у зошити 5 цитат із п’єси, що характеризують
світогляд героїв твору, пояснити їх.
Наприклад:
Мокій Мазайло: «…потужно вивчаю забуту й розбиту і все ж таки яку багату,
прекрасну нашу мову! Кожне слово! Щоб не пропало, знаєте, щоб пригодилось воно
на нове будування…» - любов до
рідної мови та прагнення її зберегти для прийдешніх поколінь.
Творче завдання: зіграти
уривок п’єси та записати відео, або у формі есе поясніть епіграф нашого уроку.
Успіхів!
Дякую за увагу!
Немає коментарів:
Дописати коментар