середа, 21 жовтня 2020 р.

Микола Куліш. «Мина Мазайло». Розвінчання національного нігілізму, духовної обмеженості на матеріалі українізації. Сатиричне викриття бездуховності обивателів, які зрікаються своєї мови.

 

Доброго здоров’я, учні!

Ми продовжуємо вивчати новий розділ літератури - «МОДЕРНА ДРАМАТУРГІЯ».

Представляє цю тему відомий український драматург Микола КУЛІШ.

Тема минулого уроку:

Розвиток національного театру, драматургії 1920-1930 рр.

Життєвий і творчий шлях Миколи Куліша.

Сатирична комедія «Мина Мазайло».

Специфіка комедійного жанру: про серйозне легко, грайливо

ТЛ: сатирична комедія

Тема цього уроку: Микола Куліш. «Мина Мазайло». Розвінчання національного нігілізму, духовної обмеженості на матеріалі українізації. Сатиричне викриття бездуховності обивателів, які зрікаються своєї мови.

Епіграф «Нації вмирають не від інфаркту. Спочатку їм відбирає мову.»

(Ліна Костенко)

Завдання нашого заняття:

·        зрозуміти історико-політичні чинники, які вплинули на зіткнення головних дійових осіб у сатиричній комедії;

·        охарактеризувати образи дійових осіб, світоглядну, громадянську позицію кожного з них;

·        зрозуміти сатиричне спрямування п’єси;

·        проаналізувати умовність часопростору, природу конфліктів;  

·        висловлювати власну думку про типове сприйняття дійсності обивателем;

·        визначати жанр твору, основні проблеми;

·        пояснювати роль деталей.
 

Міжпредметні зв’язки:

·        Історія України: Політика «коренізації» («українізації») в Україні 1920-х років (історія).

Розпочнімо нашу роботу.

-                     Ви переглянули або прочитали п’єсу Миколи куліша «Мина Мазайло». Скажіть однією фразою, про що цей твір. Запишіть свій варіант у зошит.

 

Якщо ви не встигли переглянути фільм чи прочитати твір, ви можете ознайомитися із коротким змістом п’єси за цим посиланням: зміст

Завдання №1:

·        Опрацюйте матеріал про п'єсу «Мина Мазайло» Миколи Куліша у  підручнику О.Авраменка: підручник - с. 121-124 (завд. №5).

·        Виконайте завдання.

Завдання №2:

·        Перегляньте відео: аналіз твору це дуже стислий і зрозумілий аналіз твору.

·        Запишіть аналіз твору у зошити.

Завдання №3:

·        Виконайте завдання №7 (перші три тестових завдання) у  підручнику О.Авраменка: підручник - с. 125-126.

Завдання №4:

Виписати у зошити 5 цитат із п’єси, що характеризують світогляд героїв твору, пояснити їх.

Наприклад:

Мокій Мазайло: «…потужно вивчаю забуту й розбиту і все ж таки яку багату, прекрасну нашу мову! Кожне слово! Щоб не пропало, знаєте, щоб пригодилось воно на нове будування…» - любов до рідної мови та прагнення її зберегти для прийдешніх поколінь.

Творче завдання: зіграти уривок п’єси та записати відео, або у формі есе поясніть епіграф нашого уроку.



Успіхів!

Дякую за увагу!

Немає коментарів:

Дописати коментар