четвер, 22 жовтня 2020 р.

Урок №4. Уживання прийменників в і на з географічними назвами і просторовими іменниками


Доброго здоров’я, учні! 

Працюємо протягом 16-ти уроків над вивченням великої теми: «Синтаксична норма».

Традиційно повторюємо визначення:

Синтаксичні норми – це загальноприйняті правила побудови синтаксичних конструкцій, які вивчає синтаксис.

Відразу пригадуємо:

Синтаксис (від грец. suntaxis - побудова, устрій, зв'язок) - це розділ граматики, що вивчає будову і значення словосполучень та речень, способи зв'язку слів у словосполученні й реченні.

Основні синтаксичні норми - це прямий порядок слів, правильна побудова однорідних членів речення, точність у поєднанні словосполучень зв'язком керування, правильна координація присудка з підметом, нормативне вживання дієприслівникових зворотів, непрямої мови.

Тема цього уроку: Уживання прийменників в і на з географічними назвами і просторовими іменниками (відбувається в Україні, побувати в Німеччині; поглянути на Вкраїну; жити на Черкащині; піднятися на Еверест)

Лексична тема уроку: Краса України.

Епіграф: Виростай, дитино, й пам’ятай:
                 Батьківщина – то найкращий край!
                                               (Дмитро Павличко)

Завдання нашого уроку:

·        повторити визначення синтаксису, синтаксичної норми та синтаксичної помилки;

·          повторити правила вживання прийменників в і на з географічними назвами і просторовими іменниками; 

·     поглибити знання про побудову словосполучення та речення;

·   формувати вміння правильно будувати речення в усному і писемному мовленні;

·        знаходити і виправляти синтаксичні помилки; 

·        користуватися довідковою літературою й електронними ресурсами для перевірки й удосконалення власного рівня засвоєння синтаксичної норми; 

Отож, розпочинаємо працювати!

Завдання №1: Прочитайте поезію Ліни Костенко.

Усе моє, все зветься Україна

Буває, часом сліпну від краси.
Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,–
оці степи, це небо, ці ліси,
усе так гарно, чисто, незрадливо,
усе як є – дорога, явори,
усе моє, все зветься – Україна.
Така краса, висока і нетлінна,
що хоч спинись і з Богом говори

(Ліна Костенко)

Випишіть словосполучення з прийменниками. Підкресліть прийменники, визначте відмінки іменників.

Завдання №2: Робота з підручником Олександра та Віктора Заболотних «Українська мова» для 11 класу: ПІДРУЧНИК ТУТ! (параграф 16, с. 72-78 )

·        Виконайте усно завдання № 166 (с. 72-73)

·        Прочитайте визначення з підручника: с. 73.

·        Перегляньте відео – експрес-уроки від О.Авраменка: 

прийменники на –в цікаве тут!

Завдання №3:   Виконайте усно вправу 169 (с.74)

Завдання №4: Виконайте усно вправу 170 (с. 74)

Завдання №5 (творче! – окрема оцінка!): складіть коротке есе, дотримуючись синтаксичних норм вживання прийменників з географічними назвами та просторовими іменниками.

Тема:  «Ниви і діброви, і садів окрас — Рідна мати Батьківщино, Ти ж одна у нас!» (М. Сингаївський)

Насолоджуйтеся осінніми краєвидами!

Успіху!

Немає коментарів:

Дописати коментар