Основи теорії
літератури
Усього - 50 год. На тиждень - 2 год. Вивчення основ теорії літератури - 33 год. Підсумковий урок - 2 год. Практичні заняття - 13 год. Резервне заняття - 2 год.
Середа – день проведення факультативу.
ОРІЄНТОВНЕ КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ
Групи ІІІ курсу
(АК-34, АК-35, АКП-36, АКОФ-37)
(50 год, 2 год на тиждень)
№ уроку |
Дата |
Зміст заняття |
Примітки |
|
|
1. Вступ (1 год) |
|
1 |
21.10 |
Література як мистецтво слова. Художній образ та літературний
тип. Зміст і форма художнього твору. Тема й мотиви. Ідея художнього твору.
Проблематика та конфлікти в художньому творі. |
|
2 |
21.10 |
Практичне
заняття № 1. Визначення художніх образів; теми твору та його
мотивів, ідеї твору, його проблем й основних конфліктів на прикладі
конкретних літературних зразків'. |
|
|
|
2. Композиція (2 год) |
|
3 |
28.10 |
Композиція зовнішня та внутрішня. Сюжет і
позасюжетні елементи. Фабула твору. |
|
4 |
28.10 |
Практичне
заняття N° 2. Визначення особливостей композиції конкретних
літературних творів. |
|
|
|
3.
Тропи. Види комічного (3 год) |
|
5 |
04.11 |
Епітет, сталий епітет. Порівняння і його різновиди.
Метафора, її різновиди. Метонімія та її різновиди (синекдоха, антономазія,
евфемізм, перифраза). |
|
6 |
04.11 |
Гіпербола, мейозис та літота. Оксиморон. Символ.
Ідіоми та крилаті вирази. |
|
7 |
11.11 |
Види комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм,
гротеск). Практичне заняття № 3.
Визначення тропів та засобів комічного в уривках художніх творів. |
|
|
|
4.
Поетичний синтаксис (3 год) |
|
8 |
11.11 |
Інверсія. Тавтологія. Антитеза. Анафора та епіфора. Симплока. Кільце, рефрен. |
|
9 |
18.11 |
Риторичні фігури. Асиндетон та полісиндетон. Алітерація. Асонанс. |
|
10 |
18.11 |
Практичне
заняття № 4. Визначення особливостей поетичного синтаксису на
прикладі конкретних літературних творів та уривків із них. |
|
|
|
5.
Теорія віршування (2 год) |
|
11 |
25.11 |
Поняття про віршовий ритм, стопу. Віршові розміри.
Двоскладові та трискладові стопи. Пірихій, спондей, бакхій. Цезура. Рима,
клаузула, асонанс, консонанс. |
|
12 |
|
Практичне
заняття № 5. Визначення віршового розміру запропонованого
уривка, особливостей його рими. |
|
|
|
6.
Римування (3 год) |
|
13 |
|
Основні види римування в катрені (парне, перехресне,
кільцеве (охопне), тернарне, монорима). |
|
14 |
|
Види строф: моностих, дистих (двовірш), тривірш,
катрен, п'ятивірш, секстина, терцет, терцина. Види строф: октава, тріолет, сонет, александрини.
Верлібр. |
|
15 |
|
Практичне
заняття N°6. Визначення типу римування запропонованого уривка
художнього твору. Визначення видів поетичних строф. |
|
|
|
РОДИ
І ВИДИ ЛІТЕРАТУРИ 7.
Фольклор (5 год) |
|
16 |
|
Ознаки фольклору. Міфи. Легенди та перекази. |
|
17 |
|
Казки. Особливості казок; стійкі поетичні фігури,
традиційні формули. Види казок. Казки про тварин та їх особливості. Чарівні
казки та їх особливості. Соціально-побутові казки. |
|
18 |
|
Народні пісні. Обрядова пісенна творчість.
Календарно-обрядові пісні. Родинно-обрядові пісні. Епічні пісні. Побутові
пісні. Родинно-побутова лірика. Соціально-побутові пісні. Коломийки. |
|
19 |
|
Прислів'я та приказки. Загадки. Скоромовки. Народні
байки. Народні анекдоти. |
|
20 |
|
Практичне
заняття N° 7.
Визначення фольклорних жанрів, видів казок та пісень. Аналіз фольклорних
творів. |
|
21 |
|
Підсумковий урок (1 год). |
|
|
|
8. Епос (2 год.) |
|
22 |
|
Малі епічні твори. Середні епічні твори. Великі епічні твори (роман,
епопея та ін.). Жанрові різновиди епічних творів. |
|
23 |
|
Практичне
заняття N° 8.
Визначення жанрового різновиду епічного
твору. Аналіз епічного твору. |
|
|
|
9. Лірика (4 год.) |
|
24 |
|
Особливості ліричних творів. Ліричний образ. Ліричний герой. |
|
25 |
|
Ода. Послання. Епіграма. Елегія. Романс. Акростих.. ідилія.
Медитативна лірика. Кантата. Вірш. Поезія в прозі. |
|
26 |
|
Види ліричних творів за тематикою ( патріотична, громадянська,
філософська, пейзажна, інтимна лірика). |
|
27 |
|
Практичне
заняття N° 9. Аналіз ліричного твору. |
|
|
|
10. Ліро-епічні твори
(3 год.) |
|
28 |
|
Співомовка. Байка. Дума. Балада. |
|
29 |
|
Поема. Роман у віршах. |
|
30 |
|
Практичне
заняття N° 10. Аналіз ліро-епічного твору. |
|
|
|
11. Драма (4 год.) |
|
31 |
|
Давня драматургія. Містеря. Міраклі. Мораліте. |
|
32 |
|
Вертеп. Шкільна драма. Інтермедії. |
|
33 |
|
Композиція драматичного твору. Власне драма та її особливості.
Трагедія. Комедія. Трагікомедія. Водевіль. Інтерлюдія. Мелодрама. Фарс. |
|
34 |
|
Практичне
заняття N° 11. Аналіз драматичного твору. |
|
|
|
12. Інші літературні
види(жанри) (3 год.) |
|
35 |
|
Гумореска. Епітафія. Дружній шарж. Пародія. Памфлет. |
|
36 |
|
Пастораль. Бурлеск. Буфонада. Травестія. Панегірик. Притча. |
|
37 |
|
Практичне
заняття N° 12. Аналіз літературного твору. |
|
|
|
13. Інші літературні
види(жанри) (11 год.) |
|
38 |
|
Літературний процес та стиль. Типи художньої творчості (романтичний
та реалістичний). Літературні напрями й течії. Стиль доби. |
|
39 |
|
Періодизація історії української літератури. Літературні стилі.
Готика. |
|
40 |
|
Перехідний стиль (доба відродження, Реформація). Барокко. |
|
41 |
|
Класицизм. Сентименталізм. |
|
42 |
|
Романтизм. Реалізм. |
|
43 |
|
Модернізм. Неоромантизм. Неокласицизм. Символізм. |
|
44 |
|
Імпресіонізм. Експресіонізм. Неореалізм. |
|
45 |
|
Футуризм. Сюрреалізм. Соцреалізм. |
|
46 |
|
Постмодерн. Особливості розвитку сучасної літератури, її стильове та
жанрове розмаїття. |
|
47 |
|
Практичне
заняття N° 13. Аналіз літературного твору з погляду його
стилістичних особливостей. |
|
48 |
|
Резервне заняття |
|
49 |
|
Резервне заняття |
|
50 |
|
Підсумкове заняття |
|
Немає коментарів:
Дописати коментар