Доброго здоров’я, учні!
Знову вимушений карантин, тож працюємо дистанційно.
Сподіваюся на Вашу активність та зацікавленість предметом.
Ще у минулому навчальному році ми розпочали вивчати велику тему, розраховано на декілька уроків: «Прозове розмаїття».
Наприкінці
другого семестру 2019-2020 н.р. ми розглянули творчість таких письменників:
·
Микола ХВИЛЬОВИЙ. Новела «Я(Романтика)» УРОК ТУТ!
·
Валер’ян ПІДМОГИЛЬНИЙ. Роман УРОК ТУТ!
·
ЮРІЙ ЯНОВСЬКИЙ. Роман «Майстер корабля». УРОК ТУТ!
Крокуючи за покликаннями, Ви з легкістю потрапите на ці уроки і, при потребі, повторите вивчене у минулому році.
Далі ми продовжуємо вивчати цей великий розділ літератури - «Прозове розмаїття».
Тема нашого сьогоднішнього уроку:
Остап ВИШНЯ. Життя і творчість Остапа ВИШНІ. «Моя автобіографія» - гумористична розповідь письменника про свій життєвий шлях.
Епіграф: Тут [“Моя автобіографія”] — увесь Вишня: любов до життя, любов до людини, іронія до отого “щасливого” дитинства…
(М. Рильський).
Завдання нашого заняття:
· Дізнатися факти життєвої та творчої біографії письменника;
· Охарактеризувати особливості світовідчуття і світобачення
митця і їхній вплив на творчість;
· Працювати з текстом твору «Моя автобіографія».
· Аналізувати цей твір, пояснювати його жанрові особливості;
· Поглибити знання з теорії літератури.
Міжпредметні зв’язки:
· Історія українського мистецтва: творчість Остапа ВИШНІ
· Образотворче мистецтво:
Кіно: документальні фільми «З життя Остапа
ВИШНІ» (у гол.ролі Богдан СТУПКА), «Гіркі усмішки Остапа ВИШНІ»
Розпочнімо нашу роботу.
Розглянемо портрети Остапа ВИШНІ
Яким, на Вашу думку, був цей чоловік?
Зверніть увагу на дружній шарж Юрія Журавля
Завдання: «Асоціативний кущ» - написати асоціації, які викликає у Вас споглядання шаржу.
Сьогодні ми ознайомимося із життєвим шляхом і
творчим становленням гумориста Остапа ВИШНІ.
Розпочнемо ми це знайомство незвичайно – із твору
самого письменника, його «автобіографії».
Пригадаємо з ділової української мови, що
таке «Автобіографія».
Що пише Вікіпедія про автобіографію? читай!
Послухайте твір Остапа ВИШНІ «Моя автобіографія»: слухати тут!
А якою ж насправді була біографія письменника?
На це відповіді у таких джерелах:
1. Опрацювати статтю з підручника О.Авраменка: https://pidruchnyk.com.ua/1237-ukrliteratura-avramenko-11klas.html - с. 97-100
– тут і біографія , і короткий аналіз торчої спадщини. Цілком достатньо для
успіху у майбутньому ЗНО.
Якщо Ви обираєте цей спосіб, то рекомендую
занотувати у зошити основні тези.
2. Прочитати інформацію з Вікіпедії: читай тут! Пропоную зробити презентацію, використовуючи зміст статті.
3. Переглянути коротке відео
по темі (на вибір!):
·
Проект "Розстріляне
відродження". Остап Вишня відео тут! - рекомендую занотувати основні віхи
біографії митця у зошит.
· Фільм "Поборники незалежності України - Остап Вишня" фільм тут!
· Фільм «життя великих: Остап Вишня» дивись тут!
· Проект Зроблено в Україні. Остап Вишня проект
При бажанні та наявності вільного часу перегляньте фільм «З життя Остапа ВИШНІ» (у гол.ролі Богдан СТУПКА) фільм тут!
Отож, який би варіант Ви не обрали, у
будь-якому разі Ви знатимете, ким був Остап Вишня та що він писав.
Тепер спробуємо порівняти твір письменника «Моя
автобіографія» та життя Остапа Вишні.
Завдання: заповніть табличку:
|
спільне |
відмінне |
Життя Павла Губенка |
|
|
«Моя атобіографія» Остапа Вишні |
|
|
Аналіз
твору:
Автор: Остап Вишня
Рік: 1927 (написана за 2 дні)
Літературний рід: епос
Жанр: гумореска
Тема: розповідь про батьків, навчання й формування
світогляду письменника.
Ідея: висвітлити фактори, які впливають на формування митця,
у гумористичній формі.
Композиція: 3 розділи. 1 розділ - народження Остапа Вишні, його
дитинство; 2 і 3 розділи - навчання Остапа Вишні; формування його світогляду.
Проблематика:
·
Формування митця
·
Пошана до старших
·
Повага до вчителів
·
Відповідальність за свою працю
Засоби творення комічного у
гуморесці "Моя автобіографія":
·
Уживання наукових, військових та
політичних термінів для зображення щоденної роботи та побутових подій.
·
Поєднання ділового та художнього
стилів (змішування стилів).
·
Уживання фразеологізмів у прямому, а
не переносному значенні.
·
Іронія, прихована насмішка.
·
Парадокси - несумісні поняття, що
виключають або протирічать одне одному.
·
Використання народної етимології,
лайливих висловів.
·
Зображення комічних ситуацій,
деталей, подій.
·
Використання жартівливих народних
приказок і прислів'їв, порівнянь.
У назві
гуморески "Моя автобіографія" використано тавтологію.
М. Рильський: «Тут - увесь Вишня: любов до життя, любов до людини, іронія до отого «щасливого» дитинства...».
Творче завдання: намалювати ілюстрацію до вивченого на уроці твору
Успіхів!
Дякую за увагу!
Немає коментарів:
Дописати коментар